Welke grensovergang?

Ik zou heel graag advies willen…

Wij reizen vanuit Chiang Mai met de nachttrein naar Bangkok en weer door naar Phnon Penh met het vliegtuig. Daar blijven we een aantal dagen en dan gaan we met de boot of bus naar Siem Reap. Vervolgens gaan we naar Trat om te relaxen op Koh Chang. Deze strandvakantie staat vast dus we kunnen niet niet meer ongooien. Ik heb gelezen dat de reis Siem Riep-Trat erg lang is. Daarom bedacht dat we met de boot of bus naar Battambang kunnen gaan en daar ook weer 1 a 2 nachten verblijven.

Wat ik nu graag wil weten is dat of we vanuit Battanbang beter de grensovergang bij Poipet / aranya Praphet moeten nemen of Psar Pruhn / Ban Pakard?? Ik lees dat er veel wordt geadviseerd de grensovergang bij Poipet te nemen, maar de andere overgang lijkt mij logischer. Misschien dat er een reden is dat je beter over Poipet kan gaan? Is de ene overgang misschien mooier, veiliger dan andere?? Of is een route misschien mooier??

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

groetjes Tracy

1.waarschuwing: thaise treinen zijn altijd veel te laat bij arrival-tot 3/4 uur toe-hoeft niet-maar gebeurt vaak genoeg. dus als het die vroege goedkope AirAsia flight is-dan heb je dikke kans die te missen.
2.doet er eigenlijk niet toe-die verhalen over zeer lange reis dateren ook van de tijd dat de WEG SR-Somphon-PoiPet een nachtmerrie was-en dat is niet meer zo. de beste route-want met degelijke bussen te doen-is via Poi Pet-en in high season kan je in SR aansl. minibus direkt grens-Trat/ferry boeken. lees ook talesofasia.com
3.op zich is de route via die andere grenspost iets korter in km-maar vanwege veel slechtere wegen en mindere bussen neemt het in tijd veel langer.
4.dit geldt natuurlijk als je meteen perse zsm SR-Trat wil doen-wat andere stops in Cambodia zouden misschien je verblijf wat kunenn veraangenamen.

heeeel erg bedankt!!! Hier heb ik wat aan!!