Welke excursie doe je het liefst in Turkije?

Cappadocie is het beste te bezoeken in het voor-najaar;juli/augustus is het er erg warm,tegen de 50 graden.

Geldt ook voor Pamukkale;het ligt landsinwaards,dus hogere temp.

Heb Cappadocia in 2001 in de winter gedaan en dan heeft het bijna iets mystics tijdens zonsop- en ondergang.
Gewoonweg adembenemend!!

Boottocht, hele dag lekker niks doen en genieten van het heerlijke weer en het mooie uitzicht!
Jeepsafari, ook geweldig, lekker ravotten de hele dag.
Quad rijden in Antalya, dat is echt gaaf :smiley:
Dalyan, ook leuk, vooral het modderbad wat erbij zitt…

Eigenlijk heb ik alles al bijna gedaan in al die keren dat ik al in Turkije geweest ben, behalve paardrijden en naar Pamukkale, omdat men toch zegt dat het niet meer mooi is!

Ik vind een jeepsafari en een boottochtje ook leuk hoor maar voor mij komt op de 1e plaats oudheden bekijken. Machtig om te zien wat voor prachtige bouwwerken ze vroeger, met zo weinig middelen, gemaakt hebben.
Verder staan Cappadocie en Pammukale nog hoog op mijn verlanglijstje.

Naar Rhodos een dagje vanuit Marmaris, helemaal SUPER! Maar een boottrip ook helemaal leuk!

Bedankt voor de tip !

Cappadocie staat ook bij ons nog steeds op het verlanglijstje.

Hoeveel dagen ben je dan trouwens weg ?
Zelf heb ik gehoord 3 dagen…

Groetjes Dicle

:zon02:Hey Dicle,

Ligt een beetje aan hoe actief je zelf bent, maar wanneer je een dag of 3-4 rondgaat zie je al veel.
Vergeet niet naar de ondergrondse steden te gaan die o.a. in Nevsehir liggen.

Overnachten in een echt grothotel in Goreme of Urgup is een echte aanrader.

Wij gaan zelf volgend jaar met Turkse vrienden die er zelf nog nooit geweest zijn naar hotel Elkep Evi in Urgup.

Greetz,

Flyboy:dag:

Ik heb gestemd op een andere watersport. Ik vind het helemaal leuk om op vakantie alles op het water uit te proberen, zoals: Jetski, Ringo, Waterscooter, etc.