Excursies

Inleiding verwijderd door Hans.

een Grieks theater in Turkije??

Hans zet elke peiling die hij heeft voor Griekenland ook op het Turkije forum…prima, alleen vergeet hij het dan aan te passen…
EN… als turkije kenner die hij is, vergeet hij dan ook hoe gevoelig het bij Turken ligt om te zeggen dat iets Grieks is…

ik heb het aangepast(ik denk dat hij een oudheidskundig/archeologisch theather bedoeld zoals Aspendos)

voor mij zeker een boottocht! wat is er beter dan heel de dag in de zon op het water te dobberen!!

maar, en dat vind ik het mooie van turkije, ik hou ook van de cultuur, zoals trips naar Efeze en Dalyan, helaas nog steeds niet in Pamukkale geweest.

Ook de Hamam, vind ik er, uiteindelijk, toch ook bijhoren.

Pffff dacht eerst dat ik maar een ding mocht stemmen.
Ik ben erg van de opgravingen bezoeken en die sfeer proeven. Uiteraard is bij heel warm weer een boottochtje ook heerlijk, liefst sunset trip met borrelen:wub: enne Hamam natuurlijk na dit alles niet te versmaden. Waar anders kun je zo heerlijk relaxen na een daagje cultuur snuiven
Ohhhhhhh ik wil weer terug:vak02:

Natuurlijk ga je niet naar Turkije om enkel excursies te doen, dus is het best toegestaan om het grootste deel van je vakantie aan het strand te liggen en te genieten van de zon. Toch opteer ik er altijd voor om enkele excursies mee te pikken. Een jeepsafari is altijd leuk: het brengt iets actiefs in je vakantie en tevens kan je enorm genieten van het landschap. Je hebt toch enigszins het gevoel dat je ook het plaatselijke leven hebt gezien. Daarnaast heb je het culturele aspect. Het westen van Turkije was in de Oudheid een bijzonder belangrijk gebied. Ze werden daar vooral beïnvloed door de Grieken, maar ook de Perzen en Romeinen wilden graag *Klein-Lydië *aan hun gebied toevoegen. De overblijfselen zijn altijd boeiend om eens te bezoeken.

Wat wij veel doen staat er niet bij, maar we huren zelf een auto en gaan de omgeving verkennnen. Heerlijk zelf stoppen bij mooie punten, of opgravingen waar je anders niet komt(zoals Priene in de buurt bij Kusadasi!)

Ik heb nu gekozen voor boottocht en Hammam omdat ik dat ook heerlijk vind, alleen de boottocht doe ik het liefst niet op die Hoempapa boten…

Wij doen eigenlijk nooit excursies…ik hou niet zo van die toeristische optochten die jeepsafari’s of boottochten toch al snel zijn. Wij gaan vaak picknicken op een mooie plek, of gewoon op eigen gelegenheid naar bv Aspendos of Side. En voor winkelen heb ik al helemáál geen exursie nodig ;).

De eerste keer dat ik in Turkije was heb ik geraft, dat was wel heel erg mooi qua natuur maar qua raften erg rustig en qua mensen HEEL erg druk

Ik vind een boottocht, jeepsafari altijd leuk om te doen. Naar een hamam gaan we iedere vakantie. Verdere excursies zijn aan mij niet besteed, ben een cultuurbarbaar en vind het vaak te warm om lang in een bus ergens naar toe te gaan

Ik zit een beetje op dezelfde lijn als Toos. En boottocht is aan mij nog wel besteed en dat heb ik ook wel meerdere keren gedaan en Hamam… uiteraard, zou ik haast zeggen. Heerlijk met een lekkere massage erna…!!! Zalig!!!

De rest zal inderdaad best mooi zijn, maar ook ik ben een cultuurbarbaar en kom eigenlijk ook alleen een beetje voor de rust, de zon, de verwennerij van het hotel en natuurlijk de vriendelijke mensen daaro.

Enneh… de bergen krijgen ze me zowiezo niet in. :o