Wat doe jij het liefst als je in Turkije bent?

Je kunt verschillende dingen doen als je in Turkije bent: de een ligt het liefst aan het strand, de ander gaat graag met excursies mee. Wat vind jij het leukst om te doen als je in Turkije bent?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Hi, ik heb gestemd bij familie en vrienden op bezoek. maar daar ga ik uiteraard wel mee lekker uit eten en sight seeing doen. soms ook weleens lekker naar het strand of 's avonds gezellig naar de boulevard en naar optredens of een lekker coctailtje drinken. wat doe ik hier eigenlijk???:tssk:
Hahahahaha

Op eigen gelegenheid (met de auto) het binnenland in om lokale mensen te ontmoeten en te genieten van hun gastvrijheid en van de prachtige natuur.

Als wij in Turkije zijn doen wij niets liever dan met de scooter er op uitgaan,dorpjes bezoeken en mensen uit het dorp te ontmoeten,een kaartje leggen met de dorpsbewoners(soms met handen en voeten praten).Wij rijden meestal elke vakantie,s zo,n 800/900 km naar alle uitkoeken die we kunnen vinden,gewoonweg schitterd.Wij hebben van Izmir tot Alanya hele mooie dorpen gezien,en met veel bewoners te maken gehad.:dag:

Ik heb gekozen voor zonnen en zwemmen, daarbij ook natuurlijk een terrasje pakken en shoppen maar ja dat stond niet bij allemaal tegelijk

eigenlijk van alles wat maar het merendeel is toch wel genieten van de zon:zon02: en savonds lekker boemelen langs de boulevard en gezellig ergens wat gaan drinken.

Ik heb ook gekozen voor zonnen en zwemmen. Doen verder niet zoveel behalve een boottochtje, jeepsafari, beetje shoppen en een terrasje pakken

Klinkt misschien eentonig, maar ik kom er ook alleen om uit te rusten, zonnen, bietjes zwemmen, lekker eten, terrasje pikken, wandelen, lol maken en natuurlijk shoppen. Af en toe een stadstripje of bootreisje en dat was het wel.

moet natuurlijk naar alle uithoeken zijn

Per trein naar Istanbul om deze culturele wereldstad te bewonderen en vervolgens richting de Zwarte Zee, naar de niet toeristische bezienswaardigheden, maar om met de mensen in contact te komen door in de plaatselijke pensions. Dit alles per trein of bus. Ik kan me een beetje een beeld vormen van de Zwarte Zee Kustgebied. Het is er groen, met een aangenaam klimaat. Daar komt o.a. de thee, koffie, wijn en andere natuurlijke producten vandaan. Echte stranden zijn er waarschijnlijk niet. om het strand te bereiken moet je eerst een flink stuk naar beneden lopen. Maar daar kom ik niet voor. Vervolgens staat het vrij vlakke binnenland op mijn lijstje. Ik wil het echte Turkije beleven, met een lange historie van diverse volkeren. De oudheid heeft zijn stempel gedrukt op dit imponerende land van Alexander de Grote tot het Ottomaanse Rijk en heel belangrijk persoon, die Turkije veranderde van een land waar het geloof de grootste stempel had, omvormde tot een seculaire staat: Ataturk, die Turkije de moderne tijd inloosde en trachtte de democratie terug te geven aan zijn burgers. Dit is deels gelukt. Ankara, de nieuwe hoofdstad van Turkije, wil ik zeker niet overslaan. Net als je Turkije via het Europese deel binnenkomt en de imponerende stad Istanbul, die door zijn ligging aan de Bosporus altijd een drukke internationale handelsstad is, vanaf de Oudheid tot heden. Kenmerkend zijn de historische benamingen voor Istanbul:Byzantium en Constantinopel. De Turkse Riviera, die van groot economisch belang is voor Turkije, zou ik persoonlijk links laten liggen. Zeker wil ik de bergachtige streken bezoeken met als hoogstepunt de Ararat, een klein broertje van de hoogste berg van Europa: de Elbroes (Rusland), beide onderdeel uitmakend van het Kaukakusgebergte.
Hoogtepunten van Turkije in mijn ogen zijn:

• Istanbul;
  • de Zwarte Zeekust;
  • hoogvlakte van Turkije en Ankara;
  • de Ararat (de Ark van Noach);
  • diversiteit van de verschillende bevolkingsgroepen en talen/dialecten;
  • de archeologische monumenten;
  • diversiteit vancultuur, klimaat en de natuur;
  • de kruistochtroutes;
  • Turkije onder Alexander de Grote;
  • de cultuur opsnuiven van steden, dorpen en gehuchten;
  • de geroemde Turkse keuken.

Reis: Amsterdam - Munchen, Munchen - Istanbul en van daar uit richting Zwarte Zee, Ankara, hoogvlakte midden van Turkije, richting Ararat (Kaukasus-gebergte) dit per trein of bus v.v.

Ik heb op Iets Anders gestemd… al is dat niet helemaal eerlijk!

We komen nu ruim 20 jr in Turkije… hebben er veel gezien, weinig en heel veel gedaan.
In de 1ste instantie gingen we er heen om vooral NIETS te doen, tot rust te komen en te genieten van de bevolking, het eten en de temperatuur.
Maar dan dan ga je het land verkennen: SCHITTEREND… en dus gaan we veel/vaak erop uit met de auto, dingen verkennen, door de bergen, kleine dorpjes, hele kleine eettentjes, zelf je groentes uitkiezen welke je bij het eten wilt ed…
Machtig lieve en mooie mensen ontmoeten maar vooral je horizon verbreden!!!

Langzamerhand hebben we binnen de grenzen van een toeristisch gebied(je moet een uitvalsbasis hebben, en ook nog iets van een rustpunt) veel, heel veel gezien. En dan komt het moment dat je ‘niet meer weet waar je heen moet gaan’ en zoveel hebt wat je nog zien wilt…

Dus nu doen we wat we lekker vinden: een mix van reizen/rusten/genieten… En af en toe gewoon gaan: Auto huren en rijden…

Ik ben ook zo iemand die een auto huurt en het achterland intrekt om de lokale mensen te ontmoeten en zo inzicht te krijgen in hun cultuur

Met stip op één: Lekker eten en drinken!!
Wat een geweldige keuken is de Turkse…

[quote="“Redactie, post:1, topic:62574"”]

Je kunt verschillende dingen doen als je in Turkije bent: de een ligt het liefst aan het strand, de ander gaat graag met excursies mee. Wat vind jij het leukst om te doen als je in Turkije bent?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

[/quote]

Wıj gaan het er het lıefst met zin 2en op uıt en dan rond rıjden, dus niet alleen de toeristen dingen, maar gewoon zomaar ergens naar toe en zien wat het brengt, vaak een verrassing, maar nog steeds de moeite waard.:wereld:

zwemmen, zonnen en uitgaan

Zonnen, zwemmen en genieten van mijn lief :wub:

Over de boulevard langs het strand lopen, koffie drinken met baklava bij een ‘pastane’, een boek lezen op een terrasje in de haven. Heerlijk…

Gaarne reactie op dit onderwerp,haal het opnieuw op…

Wij van alles wat samen. Optrekken met onze Turkse vrienden, zonnen, zwemmen, lekker eten en drinken, uitstapjes maken, enz… Gewoon GENIETEN dus !!

Naar mijn schoonfamilie toe! Liefste mensen ter wereld!