Ik wil alvast geld bestellen. Welke coupures zouden jullie bestellen. Omdat het ook zo is dat je niet te groot mee moet nemen??
Groetjes!
Ik wil alvast geld bestellen. Welke coupures zouden jullie bestellen. Omdat het ook zo is dat je niet te groot mee moet nemen??
Groetjes!
Ik zou briefjes van 50,000 rp bestellen. Deze zijn ongeveer 3.50 euro waard. Op sommige plekken zijn deze coupures al groot, maar wanneer je voor (nog) kleiner geld gaat, loop je al helemaal met een berg biljetten te slepen.
Wat ik zelf altijd doe is in supermarkten en restaurant (waar men over wisselgeld beschikt) betalen met groot geld, om zo dingen die gepast afgerekend moeten worden gepast af te rekenen.
(En persoonlijk schaf ik nooit vantevoren al geld aan, maar loop ik gewoon naar de pin.)
Ik wilde alleen voor de eerste 2 dagen een beetje geld bij me hebben. Vind dat wel een fijn gevoel voor het geval dat…weet ik veel.haha
Bedankt voor je reactie!!
Op alle vliegvelden zijn pinautomaten, dus ik pin meestal direct bij aankomst. Voor noodgevallen heb ik zo’n 100 euro bij me, die ik kan wisselen bij een van de wisselkantoors op het vliegveld. De koers is daar minder gunstig, maar dat moet dan maar. (In Nederland is de koers ook slecht.)
Maar meestal heb ik wel wat geld over van een eerdere trip ![]()
O ja, niet vergeten contant geld mee te nemen voor je visum on arrival! (Mag in rp, US$ of euro)
Ik zou inderdaad ook gewoon op het vliegveld geld pinnen die rate is veel beter dan van tevoren geld halen. Ik zou alleen inderdaad zo’n 100 euro cash meenemen.
gr van Moira
Een tip, neem goede, mooie, niet gekreukte biljetten mee. Bij het inwisselen (vooral van dollars) tegen rupiahs, krijgt men met minder mooie biljetten een lagere wisselkoers…ga je pinnen, neem maximaal op, bij elke keer pinnen wordt opnamekosten door de bank berekend. En als laatste, altijd om een opnamebon vragen en indien mogelijk, regelmatig (via internet) je bankafschriften checken!!
Ik krijg altijd van mijn broer die daar woont 100.000 in 1000 coupures .
Voor parkeren , krant kopen , kleine afronding tips bij het eten in een restaurant en eventueel voor " bedelaars " .
Pas op , tegenwoordig is het bij de wet verboden om almoes te geven . In de grote steden zoals jakarta etc kan je hoge boete krijgen als je bij bepaalde plaatsen betrapt wordt .
Daarna de 5000 (handig als je een tip geef bij je hotel -kruiers , roomservice etc ) - (10.000 - 20.000 ) voor de taxi .
De meeste coupure is bij mij de 50.000 .
100.000 biljetten heb ik niet veel , is niet handig voor de gewone aankoop bedragen , en s’ avonds als het een beetje donker is (restaurant- of disco bijvoorbeeld) kan je vergissen met de 10.000 rupiah.
Dezelfde rode kleur , en zeker als je een beetje kippig bent of je brilletje vergeet.