Hey,
ik vertek op 2 february naar de fillipijnen, ik ben er nog nooit geweest…kan iemand mij zeggen hoeveel cash geld ik van hier moet meenemen, voor de eerste dagen door te komen , of kan ik op het vliegveld in Manila geld wissellen, cash euro’s of met visa card of…andere tips,
dank u,
Yessie
Je kunt Euro biljetten meenemen voor je hele vakantie en daar steeds wisselen bij een moneychanger. Neem dan geen kleinere valuta of verkreukelde biljetten mee die wil men nog wel eens weigeren. Vergelijk ook de wisselkoersen, bv in de malls en banken meestal een wat lagere koers. Je kunt ook geld pinnen met een betaalkaart bij een atm van een bank, maximum is P 10000 per keer en er wordt dan P10200 afgeschreven, want P200 rekent de Filipijnse bank aan voor commissie. Op het vliegveld is een moneychanger en zijn ook atm’s.
Op het vliegveld ziiten als je door de douane heen ben, rechts enkele balies van banken waar je cash geld kan wisselen, helaas is de wisselkoers momenteel erg slecht, ik heb nog niet meer dan 55 peso voor een euro gekregen, dat was in 2008 nog 70 peso.
ok, allemaal bedankt voor deze tips ! dus van hier uit moet ik geen pesos meenemen hé ?
Dank u
Yessie
Zeker geen peso’s kopen in Nederland! Bij GWK is de wisselkoers zag ik zojuist slechts 47,80 voor een euro.
gewoon uit de pinautomaat trekken! Let wel op dat in sommige gebieden een aantal banken alleen locale pinpassen accepteerd.
Ik ben er afgelopen december geweest. 10.000 pesos (het maximum) kost je 10.200 pesos. Hiervoor werd in Nederland varierend per datum een bedrag tussen de 177 en 180 euro afgeschreven.