Hallo,
Binnenkort vertrek ik naar Vietnam, is het verstandig Euro’s mee te nemen en deze daar om te wisselen ? Of hier eerst Euro’s in dollars wisselen om daarna naar Dong te wisselen ?
Hallo,
Binnenkort vertrek ik naar Vietnam, is het verstandig Euro’s mee te nemen en deze daar om te wisselen ? Of hier eerst Euro’s in dollars wisselen om daarna naar Dong te wisselen ?
Hallo Erik,
als je contant geld wilt meenemen dan gewoon euro’s.
Anders betaal je voor zowel het inwisselen naar dollar en dan naar dong.
Dus met euro naar VND maar 1 x.
Je kan ook gewoon pinnen, zijn wel kosten aan verbonden.
Ook is de limiet niet bij alle automaten even hoog.
Maw.
Wil je bijv VND 4000000 pinnen is het bij sommige automaten 2 x pinnen en dus 2 x kosten.
Bij een andere automaat kan het in 1 keer, dus maar 1 x kosten.
gr.
Ton.
Dag Ton,
Bedankt voor de tips !
we komen aan de luchthaven van Hanoi toe, is de koers om geld te wisselen daar beter of beter in de stad te doen ?
Groetjes, Edwin
Hallo erik,
Op het vliegveld, niet bij de automaten wordt de dagkoers gehanteerd; ook bij hotels.
Ook betaal je commissie.
Er zijn ook veel wisselkantoortjes, in Hanoi, en deze hebben doorgaans een wat lagere commissie en zijn daarom wat goedkoper; is niet echt veel verschil.
Wil zelf vervoer regelen dan zou ik al wat wisselen op het vliegveld; betalen in VND is wat goedkoper. Koop wel een taxivoucher en ga niet in op onbekende aanbiedingen van chauffeurs.
Nog 1 tip.
Kijk bij het omwisselen de biljetten vanaf VND 100000 goed na op gaafheid.
Biljetten met scheurtjes en veel kreukels worden meestal / nooit niet geaccepteerd.
Moet je weer naar een bank om deze te ruilen.
gr.
Ton.
Bedankt voor de info
Groetjes
wij hadden geen contant geld meegenomen en hebben daar alles gepint.
wij konden 5.000.000 dong in 1x uit de automaat halen en daar waren de kosten 50.000 dong.
Maar het verschilt per bank wat je aan kosten moet betalen.