geld wisselen.

we willen bij aankomst in bali euro’s omwisselen.
lijkt ons wel handig voor de eerste dagen!!!
kunnen we dat op het vliegveld in bali???
of alvast wat wisselen op schiphol bij g.w.k.???:dag:

Op de luchthaven op Bali kun je heel makkelijk geld wisselen/pinnen bij de ATM apparaten. Ook zijn er vele wisselkantoortjes, maar waarschijnlijk tegen ongunstigere koersen. Ik zou nooit in Nederland al geld wisselen, dan weet je zeker dat je de “hoofdprijs” betaalt.
Veel plezier!!

1 like

Zeker NIET op de luchthaven hier in Bali je geld wisselen, je krijgt daar een hele slechte koers bij alle wisselaars. Koersen zijn beduidend beter bij de wisselaars buiten het luchthaven-terrein.

Nog beter = gewoon geld pinnen bij de ATM en dan wel tot het maximale wat je eruit kunt halen ( waarschijnlijk Rp. 2,500,000,- als het een apparaat is dat briefjes van 100.000,- geeft) omdat je bij je NL bank per keer voor “buitenlandse geld-opname” moet betalen.

1 like

Niet bij iedere bank hoef je transactiekosten te betalen. Ik heb een ing betaalpakket, daarmee is pinnen gratis.

Ik wissel ook nooit geld. Pinnen is makkelijker, goedkoper en veiliger.

1 like

Ik neem altijd €200 voor het geval dat… Jaren geleden stond ik in Parapat voor een lege (en toen de enige) ATM. :mad: Vandaar dat buffertje euro’s.

Maar een bedrag voor noodgevallen is wel handig. In Candidasa hadden we jarenlang geen ATM
die in Padangbai was vaak leeg evenzo de automaat in Amlapura.

Nu hebben we 3 ATM automaten in Candidasa en 2 op de weg naar Amlapura.

Dat neem ik ook mee. Gelukkig nooit nodig gehad!

Hou er wel rekening mee dat je een visum moet kopen bij aankomst. Ik dacht dat dit 250.000 Rp was of 25 USD. Ik heb er niet op gelet of er een ATM is voordat je een visum kunt kopen en weet niet of euro’s geaccepteerd worden. ATM’s zijn er wel na de douane, net als vele wisselkantoortjes, maar ik vraag me inderdaad af of de koers daar gunstig is. Over het algemeen is het gunstiger in het buitenland om geld te pinnen bij de ATM’s.

VOA kan je met euri- dollar- en idr betalen. Na de douane zijn er ATM’s dus buiten het gebouw.