Geld pinnen met europas in Kuta

Hoi ik heb een vraagje,

Klopt het dat ik gewoon geld kan pinnen daar met een normale europas van de Rabobank?
Ik vertrek dinsdag heb geen creditcard en anders word het een heleboel cash meenemen wat ik eigenlijk niet zo zie zitten…:frowning:

Klopt, te beginnen op het vliegveld kan je overal op Bali pinnen bij de ATM automaten. Met de rabo pas voor zover ik weet niet bij alle ATM’s maar in ieder geval wel bij de BCA automaten.Dus geen enkel probleem om aan geld te komen

Dankjewel!
Hoe dichter ik bij de vakantie kom hoe meer ik me er zorgen om begon te maken haha.

Misschien een nuttige tip: neem ook wat euro’s contant mee,om bv je visa on arrival te betalen,als je nog geen visum hebt>> dat bedrag(+/- 20 euro) kan je niet pinnen!

zou toch maar genoeg cash meenemen, want ik en nog drie andere nederlanders hebben het probleem gehad dat we na 3x pinnen niet meer konden pinnen, dit door een storing van de strip op de kaart. Antwoord rabobank was dat dat wel eens kan gebeuren. Mooi als je er zit en geen geld bij je hebt, ik moest het laten overmaken naar Jakarta.

Dus mijn advies ,neem genoeg mee voor nood.
Ben trouwens ook op dinsdag in Bali tot vrijdag zitten wij er.

groet
guapa

om dit soort dingen tegen te gaan, heb ik meestal meer dan 1 bankpas bij me, plus nog een creditkaart en soms zelfs travellercheques. teveel cash vind ik dus echt niet handig, het is ook niet verzekerd tegen verlies of diefstal.

Bij de BCA heb ik wel eens 2,5 miljoen uit de ATM willen trekken die kwamen er niet uit, duurde 5 weken eer ik het terug gestort kreeg.

Op mijn reizen in Oost Indonesie (Molukken) neem ik altijd een lekker dik pak van dat rooie Mickey Mouse geld van hiero mee. Je komt daar zelden een ATM tegen. Voor het geval dat heb ik twee stukken plastic bij me en vul eventueel de voorraad papier aan. Ik heb er geen moeite mee om veel cash mee te nemen, want weet hoe ik daar mee moet om gaan. Ik heb een listige dubbele bodem in mijn koffertje.:vak01:

dat heb ik dus ook Jenny, maar de stelling gaat erover dat ze alleen een bankpasje heeft. Kon trouwens wel met mijn pasje betalen,alleen niet pinnen.

Ik had wel nog een creditcard bij me,kon er alleen niet mee pinnen. (had er geen pincode voor aangevraagd.)

En heb nu een bankrekening in Jakarta dus dat probleem hebben we niet meer.

Ook met mijn creditcard werden soms dubbele betalingen verricht die je na lang heen en weer bellen weer terug krijgt,maar ook hier geld een advies, altijd de betalingsbonnetjes bewaren.

gelukkig heb ik zelf nog nooit problemen gehad met dubbele transacties. en ja, dat rode mickey mouse geld ga ik zeker ook meenemen naar sumba en alor. een koffertje met dubbele bodem heb ik niet, maar ik vind wel een ander plekkie :slight_smile:

op bali zijn echter volop pinautomaten, en daar ging deze post oorspronkelijk over.

Als er nooit eens over andere eilanden gesproken wordt, het grootste gedeelte van Indonesia , dan gaat het hiero alleen maar over CGK > BDG > P’daran >JOG > Bromo > SUB -> DPS. een erg klein landje :tongue:

Dit topic gaat over geld (uang, duit), erg universeel dus.

Veel toeristen komen ook niet verder dan genoemd rijtje:zon02:

Helaas, de toeristische mensheid (minus Tante Yen :drugged:) doet zichzelf een hoop tekort uit angst voor het onbekende :frowning:

Ik reken mezelf dan ook niet tot de touristische mensheid.

Weet overigens mij waar ik mezelf wel toe moet rekenen, maar dat terzijde.

er stond daarom ook (minus tante Yen:drugged:), Tante Yen, Alor is een zeer spannende keuze, in mijn simpele optiek. :zon: staat al heel lang op mijn lijssie.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie meedenken met me. Ik heb besloten dat ik zowiezo een leuk bedrag cash meeneem maar het pinnen daar toch gewoon ga proberen…Ben ik bankroet omdat mn geld op is en pinnen niet (meer) lukt verzinnen we wel wat hahaha
Morgen vliegen in ieder geval en woensdag in zee plonzen!

In Alor ben ik meer onder water dan er boven te vinden, dus ik vrees dat ik geen mooi verslag kan schrijven waar een niet-duiker veel aan heeft.

Zeg Boomaap, heb jij het mooie Indonesie momenteel ingeruild voor het koudere Nederland?

Nee hoor ik zit nog steeds in het bloedhete Solo, al vijf weken regen, Doch de temperatuur is hard aan het stijgen, dus de “kentering” (wisseling van het seizoen) is bijna voorbij. Morgen naar Semarang, eindelijk er weer eens op uit, weg uit het gevang. Wat zou een leven van alleen maar reizen heerlijk zijn. :zon: