18 nachten Ubud

We vertrekken 31 maart. Mijn vraag is zal ik hier al wat geld wisselen, of als ik aankom op Denpasar(vliegveld)? pinnen of via een bank/wisselkantoor? wij komen laat in de avond aan.

Persoonlijk kies ik er altijd voor om te pinnen bij aankomst.

Let er hierbij wel op dat je niet alleen maar 1000tallen opneemt, maar bijvoorbeeld 9900.
De reden hiervan is dat taxi’s vaak niet terug hebben van grote coupures.

En kijk van te voren even naar wat de roepia ongeveer waard is.
Mijn eerste keer pinde ik een half miljoen, waar van ik dacht dat het aardig wat was, maar dat bleek iets meer dan €30,- te zijn indertijd.

:chin:

Net als de anderen hierboven kies ik ook altijd voor pinnen ter plekke. Het is verstandig om altijd twee soorten betaalmiddelen bij je te hebben, bijvoorbeeld een gewone bankpas en een creditcard, die je op verschillende plekken bewaart. Als je je bankpas dan kwijtraakt of het werkt om een of andere reden niet heb je nog een alternatief. En eventueel nog wat papiergeld (gewoon euro’s) achter de hand in de koffer voor als er iets mis gaat.

Houdt rekening met skimmen! Het komt er relatief veel voor. Beste is om vlak voor je geld gaat opnemen geld op je betaalrekening te zetten. Krediet kun je beter uitzetten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums