Coupures US$

Hallo,

In oktober gaan we een kampeerreis maken door Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabme.
Nu heb ik al diverse sites afgestruind en wat ik gevonden heb is het advies om per persoon ca.US$ 300 in kleine coupures mee te nemen en van na een bepaald jaartal (er wordt melding gemaakt van na 2001 en 2004)
Aan kleine coupures denk ik zelf aan biljetten van 10 en 20 US$. Een behoorlijk groot pakket dus, waar ik me dus niet erg prettig bij voel.

Ik zit met de volgende vragen:

• worden coupures van US$ 50 ook probleemloos geaccepteerd?
  • moeten de biljetten van na 2001 of van na 2004 zijn?

Alvast bedankt voor de info.

Centaine

1. Over Dollars kan ik mij niet uitlaten. Zouden Euro’s tegenwoordig niet even gemakkelijk aanvaard worden? Dan zit je niet met die wisselkoersen.
  2. Het allersimpelste is nog de kredietkaart, waarmee je niet alleen kan cash geld afhalen maar ook betalen in winkels, restaurants enz.
  3. Ik weet niet in hoeverre de Zuid-Afrikaanse Rand ter betaling aanvaard worden in al die andere landen. Maar ook daarvoor heb je een “dikke” portemonee nodig, want het grootste gangbare biljet is 100 Rand (héél soms ontvang je al eens een briefje van 200 ZAR)

Is niet echt nodig om dat te doen. In ZA en Nam en Botswana kan je alles met de creditkaart (mastercard, Visa) betalen, of je haalt Rands uit de muur.

Zim is een ander verhaal. Maar met veel geld op zak lopen is niet zo verstandig. Daar kan je ook creditkaarts gebruiken zoals Amex, Visa, Diners club.
Pinnen is moeilijk. Je moet aangeven hoeveel je mee neemt in het en uit het land.

Je kan daar ook met Euro’s betalen en inderdaad kleine coupures.

Bedankt voor de informatie.

De dollars zijn bestemd voor excursies.
Voor de rest denk ik niet dat ik eronderuit kom om in Kaapstad flink te pinnen. aangezien het een vakantie is waar voor het overgrote deel gekampeerd wordt cq er weinig mogelijkheden zijn om te pinnen.
Creditcard heb ik voor onvoorziene omstandigheden mee.

De vraag over de coupures en het jaartal staan nog open. Iemand enig idee?