Hallo allemaal,
Wij gaan met 3 volwassenen en een baby van 6 maanden voor 2 weken naar Thailand, waarvan 1 week Bangkok en 1 week een strandvakantie.
Welke badplaats raden jullie aan?
:dag:
Hallo allemaal,
Wij gaan met 3 volwassenen en een baby van 6 maanden voor 2 weken naar Thailand, waarvan 1 week Bangkok en 1 week een strandvakantie.
Welke badplaats raden jullie aan?
:dag:
Hoi Anji,
Dichtbij en toch een heel mooi eiland om enkele dagen lekker uit te rusten aan het strand is Koh Samet.
U kunt zich vanuit Bangkok met de taxi naar Ban Phe laten brengen. Vanuit het kleine vissersdorpje Ban Phe vertrekken de boten naar Ko Samet. Echter is een taxi van Bangkok naar Ban Phe nog vrij prijzig.
De goedkoopste manier om van Bangkok naar Ko Samet te reizen is met de bus. Vanaf het oostelijke busstation in Bangkok (station Ekamai) vertrekken er gedurende de hele dag bussen naar Ban Phe. Op dit station kunt u een retourticket voor de bus en de boot aanschaffen. De reistijd naar Ban Phe bedraagt ongeveer 3 uur waarna u nog een klein half uurtje moet varen om op Ko Samet te geraken.
Ook is het mogelijk om een speedboot te reserveren die u in ongeveer 10 minuten naar Ko Samet brengt.
Zonder te weten wat je wilt is deze vraag onmogelijk te beantwoorden.
Vanuit Amsterdam gaan er mensen naar het strand in Zandvoort, Bloemendaal, verder noordelijk, Zeeland, Scheveingen, etc. Allemaal andere wensen en smaken.
Ik denk dat je met een baby van 6 maanden,niet heel Thailand moet door reizen,want het kan verdomd heel warm zijn daar.
Dichtbij strandreizen (bus reizen van 3 uur) zijn Cha Aam en Hua Hin alsook Koh Samet.
Misschien wel Georges, misschien ook niet, dat is aan de TS.
Mocht het inderdaad zo zijn, dan is het sneller om vanuit Bangkok naar Krabi, Samui en Phuket te reizen dan naar Samet, Hua Hin en Chaam bijvoorbeeld. En ook de omgeving van Pattaya zou geschikt kunnen zijn voor de TS. En zo ijn er nog meer mogelijkheden.
Ik stel me de vraag is het wel verantwoord om een verre reis te maken met een baby van 6 maanden?
Hopelijk heeft gebruikersnaam Anji al inlichtingen genomen bij de plaatselijke huisarts.
Nou ik ken het reisbudget van Anji niet,maar je kan met de vlieger richting Koh Samui of Phuket vliegen.(ook een mogelijkheid Steven,dan ben je teminste verlost van die busreis)
Ik weet niet wanneer jullie gaan? maar uit ervaring waarom 1 week bangkok met baby van 6 maanden 2 dagen genoeg uitlaatgassen etc smerig. als je naar de eilanden gaat kun je net zogoed naar mallorca gaan stikt van europeanen en amerikanen, mooie strandvakantie met baby zou kunnen zijn Baengsaen 7 km van de grote plaats Chonburi en ongeveer 120 km van bangkok is met taxi goed te doen in baengsaen goede hotels en resorts van daar uit veel te ondernemen alleen nog voor 80% thais,
doordeweeks op strand of tijd heeft stilgestaan kraampjes en alles langs strand weekend veel thaise weekendmensen die weekendje weg gaan fijne bevolking voral voor kinderen is nog vrij rustig ben en kom er vaak. maar hoeft natuurlijk niet iedereen te bevallen