Thailand vakantie met baby

Hallo,

Wij willen heel graag in oktober met mijn baby (dan 6mnd) op vakantie gaan.

Reisgezelschap; 3 volwassenen en 1 baby.

Wat willen we doen;
Strand; Jomtien (lijkt mij het makkelijkste en beste keus, maar kan het ook mis hebben)
Bangkok; winkelen en hotel met zwembad.

Is het raadzaam om dit via een reisburo te boeken of zelf.
Meestal boek ik altijd een los ticket en ga ik zelf speuren, maar ik zit nu met een baby en zelf ben ik nog nooit naar Thailand geweest.

Wie kan mij advies geven over hotels, eventueel reisorganisaties, inentingen, wat is handig met een baby en noem maar op.

Alvast bedankt! :dag:

Hoewel je in oktober makkelijk accommodatie kunt vinden, zou ik zelf hotels van tevoren regelen als ik met een baby op vakantie zou gaan. Dan hoef je ter plaatse niet nog naar accommodatie te zoeken.

Ik ben geen fan van Jomtien, anderen vinden het wel weer leuk. Je zou ook eens naar Hua Hin of Cha’am kunnen kijken.

Ben je alleen van plan om Bangkok en een strandbestemming te bezoeken tijdens je reis naar Thailand ? Zonde, want er is nog zoveel ander moois te zien. Ik zou, zeker met zo’n jonge baby, niet zo’n stuk gaan vliegen om enkel Bangkok en strand te bezoeken.

Voor inentingen kan je het beste contact opnemen met bijvoorbeeld de GG&GD, of evt de KLM Travel Clinic.

Bedankt voor je reactie! :zon02:
Ik ben inderaad wat voorzichter met het bezoeken van andere plaatsen in Thailand ivm de baby. Mijn moeder en ik zijn echte shopliefhebbers, dus Bangkok zal ons zeker wel bevallen en natuurlijk zullen we allerlei leuke excursies doen, zoals het paleis bezoeken, floating market e.d.

Voor shoppen zit je zeker goed in Bangkok…
Als je er in het weekend bent, ga dan bijvoorbeeld naar Chatuchak weekendmarket, een gigantische markt waar echt alles te koop is (is mss alleen niet zo geschikt om de baby daar mee naar toe te nemen, want kan er verschrikkelijk druk zijn).
Shoppingmalls ook in overvloed, rondom Siam Square vind je bekende shoppingmalls als Siam Paragon (voor de Thaise elite, alle bekende merken zie je hier), maar ook het goedkopere en erg populaire MBK (Mahboonkrong), wat veel door Thai en toeristen bezocht wordt.

Floating Market (Damnoen Saduak) heb ik eindelijk afgelopen weekend eens bezocht en moet zeggen dat ik het heel erg tegen vond vallen, had er meer van verwacht.
Je zou anders ook naar Amphawa Floating Market kunnen gaan, deze is een stuk minder toeristisch als Damnoen Saduak (vrijdag t/m zondag; http://www.amphawafloatingmarket.com/).

Uiteraard Grand Palace bezoeken, in de directe omgeving vind je ook de Wat Pho (met de liggende Boeddha) en de Wat Arun (Tempel van de Dageraad). Zorg wel dat je gepaste kleding aan hebt bij bezoek aan Koninklijk Paleis.

Mocht je het leuk vinden en niet al teveel willen reizen, dan zou je wel nog een dagtourtje kunnen doen vanuit Bangkok naar de oude hoofdstad Ayutthaya.

1 like

Buiten de vraag waarom een baby van 6 maanden gefolterd wordt met dit soort reizen, kun je voor een strand vakantie beter naar Hua Hin, Cha Am gaan dan naar Jomtien of Pattaya. De stranden daar zijn namelijk niet echt schoon en worden met de maand kleiner (minder diep, minder zand).

Als je een hotel boekt, zou je misschien ook even kunnen kijken of er kinderopvang is. Ik weet niet hoe éénkennig je baby is, maar even shoppen zonder baby is goed voor de baby en voor mama.

ze willen in oktober op reis met een baby van dan 6 maanden…ik denk dat de baby nog op komst is :beef:

1 like

Nou normaal zou ik zeggen geen enkel probleem om te boeken terplaatsen.(hotels genoeg)
Moet je toch ff waarschuwen als je met je kleine baby in Bangkok vertoefd,dan is het wel raadzaam om een stofmaskertje voor de baby aan te schaffen.(uitlaten van auto’s en bussen kan je niet vergelijken met hier in Ned of Bel)
Nu moest je in Bkk verblijven,dan kan je eventueel eens een bezoekje brengen aan de plaatselijke dierentuin(tip voor de baby)