Goedendag heren/dames,
wij willen in de zomervakantie 2013 graag een reis plannen naar thailand (voorheen vooral zuid amerika).
Ik zelf liep al langer met dit idee, maar mijn vrouw is nog steeds een beetje huiverig voor thailand (maar weet niet waarom?).
Heeft er iemand goede tips voor een leuk hotel waar ook wat voor de kinderen te doen is en ook in avond in de buurt wat leuke barretjes zijn?
Wij houden allemaal van lekker eten, dus wat lekkere restaurantjes in de buurt zou ook leuk zijn (of in het hotel). Wij houden ook van een lekker strand, eventueel een wit strand?
Wij zijn nog nooit in azie geweest dus alle tips zijn welkom (ook bij welk reisburo te boeken voor goed advies?).
Gr. Wim Nuijten.
Hee Wim,
Huiverig voor Thailand ???
Ik was in Zuid- en Midden Amerika, en ik zou werkelijk niet weten waarvoor je bang zou moeten zijn in Thailand, als je Zuid-Amerika hebt meegemaakt. Misschien is ze bang dat je er een met een vrouw vandoor gaat ???
Hotels met een animatieprogramma voor de kinderen zijn er voor zover ik weet niet in Thailand. Het is echter wel zo dat als er bijv. ergens kinderen aan het voetballen zijn, jouw kind of kinderen mogen meedoen als ze er geinteresseerd naar kijken.
Hua Hin staat bekend als de familiebestemming van Thailand. Het strand is mooi, maar voor Thaise begrippen niet bijzonder.
Zoals je kunt lezen of wellicht al op dit forum gelezen hebt, doen veel mensen die in Th. op vakantie gaan, meerdere bestemmingen aan. Naar Bangkok moet je sowieso om terug te vliegen, dus daar zou ik een dag of vier voor uit trekken.
In Bangkok kunnen je kinderen bijv. het zeeaquarium bezoeken, prijzig, maar prachtig. Ondertussen kun jij vijf verdiepingen hoger je keuze maken uit het aanbod van de Porsche-dealer. (De eerste Spijker die ik ooit zag, zag ik notabene daar !)
Bij 333travel kun je terecht voor een ruim aanbod aan bestemmingen en hotels. Het is laagseizoen en moessontijd, dus ik zou hun website gebruiken om inspiratie op te doen… Misschien wel een of twee nachten boeken, en daarna alles hier in NL voorbereiden, en daar flexibel uitvoeren…
Hans.
Hallo Wim,
Ik ben het helemaal met Hans eens. 2 Jaar geleden juist voor Thailand gekozen om als gezin een verre vakantie te vieren. De kinderen waren toen 9 (hij werd in Thailand 10) en 11. Net iets ouder dus dan de kids van jou. Wij hebben toen een rondreis van bijna 3 weken gedaan en daarna een paar dagen strand in Hua Hin. Inderdaad een mooi strand, maar geen 'bountygevoel". Zuid Amerika trekt ons ook, maar wij zijn juist daar een beetje huiverig voor…
Zeker een paar dagen in Bangkok verblijven. Daar is echt genoeg te zien en te beleven. De meningen verschillen of je dat juist aan het begin of op het einde van je reis moet doen. Voor beide valt wel iets te zeggen. Voordat je dan naar je strandbestemming vertrekt moet je zeker een Nationaal park hebben bezocht zoals Khao Yai (ten NO van Bangkok) om dan naar Koh Samet of Koh Chang te gaan of Khao Sok (ten NO van Phuket/Krabi) als je een eiland/strandbestemming in het zuiden zoekt. Mijn vrouw was ook huiverig (hoewel daarvoor al in India geweest) maar heeft de reis van haar leven gehad!
Succes met de voorbereidingen
Je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld Koh Samui. Leuk eiland en voldoende te doen voor iedereen.
Wacht niet te lang met het boeken van tickets. Je kinderen zijn gebonden aan de schoolvakanties, en dat is niet bepaald de goedkoopste tijd van het jaar om te vliegen.
Dag Wim,
Wijn vorig jaar met onze kinderen (7 en 5) naar Dophin Bay resort gegaan (iets duurder; ong 35 euro voor kamer met één extra bed), geen witte bountystranden maar voor ong 2 a 3 dagen wel erg leuk. Heerlijke zwembaden en straatje oversteken en je bent op het strand, een heerlijk rustig strand met volleybalnet en een zee van ruimte (zonder massatoerisme, toen wij er waren, zomervakantie). In de omgeving is genoeg te doen om je dagen te vullen, er zijn niet erg veel barretjes in de buurt, maar je kunt fietsen huren en aan de kustweg vind je wel iets om te eten en te drinken.
Wij zijn ook op Koh Tao geweest, lekker snorkelen (ook brillen ed voor kinderen te huur) en een iets levendiger uitgaansleven, wij hebben het er prima naar onze zin gehad hoewel we het wel erg druk en prijzig vonden, je vind hier wel barretjes en restaurantjes aan het strand.
oh ja wij zijn vanaf dusseldorf gevlogen, met etihad, korte tussenstop Abu Dhabi, 2700 euro (4personen) incl toeslagen ed. goedkoop parkeren op dusseldorf airport (als je van te voren reserveert) hadden begin januari 2012 geboekt.
Wij reizen altijd op de bonnefooi (ook met de kinderen), in de periode dat wij in Thailand waren (zomervakantie) ging het prima, maken geen gebruik van reisbureaus ed, wel van travelfish.org en tripadvisor. We hebben ook het vervoer gewoon zelf geregeld zonder reserveringen, op de busstations, soms moesten we een langere tijd wachten voordat de bus zou vertrekken maar meestal konden we vrij snel instappen.
succes en heel veel plezier in Thailand.
Hallo
Thailand is zeer geschikt voor kinderen, zeker op die leeftijd. Na een lijstje van mogelijke landen om 3 weken door te brengen is het uiteindelijk Thailand geworden. We reizen met onze 10 maand oude dochter. Op ons lijstje stonden nog Cuba, Costa Rica, Sri Lanka, India en Nieuw Zeeland.
Uiteindelijk hebben de netheid en het kostenplaatje de doorslag gegeven.
Binnen 3 maanden vertrekken we naar Bangkok vervolgens Chiang Rai, Chiang Mai en Phuket.
Veel plezier met de voorbereidingen, je vindt schatten aan informatie hier en op het net.