Thailand Voor De Eerste Maal !?

Hallo,
We zijn als familie met 2 kinderen (12 en 9) én oma sterk geinteresseerd in een volgende reis naar Thailand. Als eerste maal.
Best als verblijfsvakantie met uitstappen van daaruit.
Is Phuket een goeie keuze ? Welk strand of regio dan ?
We houden van een goed (maar betaalbaar) hotel in half pension met faciliteiten voor de kinderen én niet te ver van winkeltjes. Dus ook met mogelijkheden om van daaruit enkele uitstappen te maken. Omdat de kinderen schoolgaande zijn, kunnen we enkel in juli of augustus gaan.
Wie heeft er ons wat nuttige tips : wat zijn goede hotels, wat te doen, wat niet ? Dank bij voorbaat !!

Thailand is een fantastisch land. Voor de eerste keer met kinderen is Pucket een mooie strandvakantie maar als je bv naar de drijvende markt wil moet je dat vanuit Bangkok doen. Bangkok is overigens geen stad om voor meet dan 2 of 3 dagen. Wel veel te szien maar zelf vind ik het een vuile stad. Fox reizen heeft alle informatie en kun je zelf je reisindeling maken als je dat wilt. Thailand is goedkoop en 3 en 4 sterren hotels zijn niet duur wel goed .Voorzichtig met eten Meestal erg heeet als je dat niet gewend bent. Dus selectief te werk gaan. Succes

De beste plaats om in phuket te verblijven is Patong,alles bij de hand .
Het is dan laagseizoen en de andere stranden zijn dan wat leeg.
Let er wel op dat de zee in de zomer zeer zware onderstromingen heeft en met kinderen is dat oppassen. Ben reeds 3x een maand op Phuket geweest en heb er al enige zien afvoeren.
Een andere plaats heel leuk is Ko Samui nl. Lamai of Chaweng zijn toeristenplaatsen met prachtige stranden en een zachte zee , idiaal voor de kinderen.

Hoi Paul,

Met mijn vriendin heb ik afgelopen zomer voor 1 maand -half juni tm half julie- op de bonnefooi door Thailand getrokken. We zijn eigenlijk overal geweest.
De beste tip die ik je kan geven is de ‘Lonely Planet’ gids over Thailand aan t schaffen. Hierin kan je alle informatie over Thailand vinden die je nodig hebt en is het makkelijker om een geschikte plek uit te zoeken die alles heeft wat je wil.
Een paar algemene tips: Boek veel vanuit thailand zelf, het is laagseizoen, er is altijd wel accomodatie te krijgen en vaak tegen kortingstarief als je langer dan 3 dagen blijft. Wij hebben voor 20 euro p.n. in een heerlijk resort (2 pers. bungalow) gezeten aan de kust in de buurt van phuket, en dat zijn onze duurste overnachtingen geweest.
Openbaar vervoer, taxi’s, alles is er in overvloed en omdat iedereen graag wat geld wil verdienen kom je nooit ergens klem te zitten.
Binnenlandse vluchten kan je meestal op de dag zelf nog boeken, wij betaalden 50 euro voor een enkeltje vanuit Bankok naar Krabi, vlak bij phuket.
Phuket hebben we niet bezocht, maar we zijn er vlak bij gebweest op Phi Phi island, en het is er supermooi. Omdat Phuket geen eiland is is het een goede uitvalsbasis om vanalles te doen. Je hebt er een mooie kust, omdat het toeristisch is uitgebreide voorzieningen en in het binnenland de jungle. Tempels vind je overal wel. Het minpunt is dat het weer wat minder is. Vaak bewolking, veel regen en niet op gezette tijden zoals er veel gezegd wordt.
In dat opzicht zou ik me ook orienteren op ko samui, een eiland aan de andere kant, in de golf van Thailand. Wij zijn een eiland verderop geweest op Ko Phangan en hebben daar iedere dag schitterend weer gehad voor een week.
Let op de zon. Ik zou zeker een stevige zonnenbankkuur voor iedereen nemen, want ik ben er nog met factor 50 verbrand.
Ons is het bevallen om niet de meest touristische plekken op te zoeken omdat je veel hoort en ziet dat dit echte europesche badplaatsen zijn geworden, maar als je even erderop kijkt vind je meer puur natuur.
Thailand nodigd uit om vanalles te doen en te bekijken, wij hadden ook gedacht een maand nodig te hebben om een beetje strandvakantie te houden, maar wij hebben na anderhalve week op Phi Phi de biezen gepakt en zijn gaan trekken. Gaat heel makkelijk. Er zijn slaaptreinen die je al slapend door het hele land brengen voor 10 a 20 euro. Als jullie die gok wagen zou ik zeker naar chaing mai gaan.
Enz Enz. Als je nog specifieke vragen hebt kan je me mailen ‘dirgez@hotmail.com’ We hebben ook nog een uitgebreid verslag dat we rond hebben gestuurt.
Succes en geniet er van, je moet het zeker doen.

Beste,

voor iedereen die naar thailand trekt of er al is geweest heb ik een vraagje. Ik ben van een collectioneursclub en wij zijn op zoek naar Thaïse munten en/of souvenirs voor op een beurs. Als je ons iets kan bezorgen (Vooral 1, 5 of 10 Baht stukken), wordt je daarvoor vergoed door ons, ruim zelf). Wie geïnteresseerd is:

Nicolaas_M@hotmail.com

Hoi,
Wij zijn vorig jaar met twee kinderen in dezelfde leeftijd naar Thailand geweest.
Wij hadden 5 weken de tijd dus hebben ook het noorden bezocht. Dit was geweldig voor de kinderen, Ze hebbem olifant gereden door de jungle en een slang om hun nek gehangen. Vanaf Chaianf Mai kun je erg veel excursies doen.
Daarna hebben we een paar kustplaatsen bezocht zoals Hua hin en daarna Ko lanta en Phi Phi. Fantastisch!!
Bangkok is erg (lucht) vervuild maar veel te zien.
Het shoppen in China town vonden ze geweldig en ook de grote malls, waar je heerlijk rond kunt lopen en zeer goedkoop je gameboy en bijbehorende spelletjes kunt kopen
vonden ze top. Ook lekker eten daar.
Eten is geen enkel probleem, we aten ook gewoon van de krampjes op straat, Kip met cashewnoten in oestersaus vonden ze heerlijk( Niet scherp).Je zult (met oma) erbij rekening moeten houden dat je altijd 2 kamers moet boeken.
Het was soms al een probleem om met z’n vieren op één kamer te slapen.
Veel plezier!

Originally posted by S.E.Tjon@04-09-2003, 19:23:17
** Thailand is een fantastisch land. Voor de eerste keer met kinderen is Pucket een mooie strandvakantie maar als je bv naar de drijvende markt wil moet je dat vanuit Bangkok doen. Bangkok is overigens geen stad om voor meet dan 2 of 3 dagen. Wel veel te szien maar zelf vind ik het een vuile stad. Fox reizen heeft alle informatie en kun je zelf je reisindeling maken als je dat wilt. Thailand is goedkoop en 3 en 4 sterren hotels zijn niet duur wel goed .Voorzichtig met eten Meestal erg heeet als je dat niet gewend bent. Dus selectief te werk gaan. Succes **

Dit klinkt fantastisch zeg! Ik krijg nu al zin in Thailand met de kids…

Thailand IS fantastisch

Beste Paul maar ook alle andere Thailand reizigers in SPE.

Op basis van onze laatste 10 jaren waarbij wij tijdens onze reizen voornamelijk het Verre Oosten hebben gedaan om Rotary members te adviseren geef ik U onderstaand een kort advies:

Thailand in het bijzonder is een zeer aantrekkelijk vakantieland voor
jongere maar ook oudere vakantiegangers.
Het maakt niet uit hoe oud je bent omdat de cultuur zo sterk afwijkt van de Westerse dat er voor iedereen wat wils is.
Thailand geldt in het Verre Oosten als ongevaarlijk. De hotels bieden meer dan de hotels in Maleisie, Singapore en Indonesie. Ze zijn vaak ook goedkoper en varieeren van : Euro 10 (eenvoudig met ontbijt)
tot 30 Euro voor een 4 tot 5 sterrenhotel.
In Bangkok kan je het beste vooraf een hotel reserveren via een Internet side zodat je bij aankomst verzekerd bent van een slaapplaats.
Vervoers mogelijkheden vanaf het vliegveld naar je hotel zijn er legio en voor een rit per taxi betaal je slechts 200 Bath of 6 Euro.
Na Bangkok zijn de meest spectaculaire plaatsten : Kanchanaburi, Chang Mai, Phuket, Pattaya, Chang Rai.
Wij hebben in al deze plaatsten hotels bezocht en zijn daar zeer tevreden over. (range tussen 10 en 25 euro voor een 2 pers kamer met ontbijtbuffet , vergelijkbaar met Ibis hotels)
Ook hebben wij meerdere malen vrienden van ons begeleid tijdens onze reizen en zelfs mijn moeder van 89 jaar heeft prachtige reizen mogen mee maken.
Omdat wij ons evan bewust zijn dat er meerdere vragen bij U of anderen die dit lezen zouden kunnen zijn meen ik er goed aan te
doen onderstaand mijn email-adres door te geven voor specifieke vragen.
Vooral veiligheid, reizen, hotels kunnen van groot belang zijn en maar al te vaak worden adspirant Thailand reizigers op een verkeerd been gezet inzake : Veiligheid, gezondheid en voeding.

Met vriendelijke groeten,

AEC Jansz

voor meer gedetailleerde info;
aecjansz@yahoo.com