Reizen met pubers

Beste forumdeelnemers,
Onze kinderen zijn wat onzeker mbt vakantie in juli naar thailand. Het liefst willen we rondtrekken. Veel inspiratie dus op dit forum. Wat ik me ook afvraag: met pubers vooraf alle hotels en b&b’s boeken of kan dat ter plekke, of maakt het niet uit ( mbt zoektijd)? We willen zeker naar changmai, Bangkok en een strandbestemming ( tips)? Hoe reis je tussen de bestemmingen ( bus, trein, vlucht) en wat is goed zelf te regelen (zonder dat je dit veel tijd kost)?

Hartelijk dank voor jullie tips!!!

:chin:Zeker niet alles voor af boeken en vertel eens wat heb je zelf op je verlang lijstje staan voor Thailand en laat de kinderen ook een lijstje maken en samen kan je een mooi plan samen stellen.:thailand::cambodia:

Zou voor de eerste dag dat je aankomt in Bangkok wel een hotelkamer boeken!
De rest van je overnachtingen,kan je heel gemakkelijk te plaatse regelen!
Nu ik zou als ik van jou was je programma een beetje aanpassen,s’morgens bevoorbeeld tempels of een bezoekje brengen aan de klongs.
S’middags zou je eventueel met de kinderen een bezoek kunnen brengen aan een plaatselijke dierentuin of pretpark.
In Chiangmai is dat prima te regelen;s’morgens een bezoek aan de beroemde Wat Doi Suthep,Kings Palace en Doi Pui en s’middags de zoo van Chiangmai bezoeken(panda shows)ligt op de weg naar de tempels.
Nu korte strandafstanden vanuit bangkok en gemakkelijk te bereiken met de bus:Hua Hin,Cha Aam,Koh samet,Pattaya.ongeveer 3uur reistijd met de bus.
Strandvakantie’s die ver zijn gelegen van Bangkok kan je het beste met een vliegtuig gaan(Air Asia,low budget airliner,dikwijls promoties voor een habbekras)Koh Samui kan je met Bangkok airways wel een beetje duur qua prijs.
Andere populaire eilanden in Thailand zijn,Koh Chang,Phuket etc…

Dit topic schijnt opeens te zijn verplaatst?!
Alleen hebben ze mijn antwoord niet mee verplaatst, dit valt nog te lezen op; 30-12-11, 15:56
http://www.wereldwijzer.nl/showpost.php?p=812627&postcount=24

Dus maar even copy/paste voor het gemak;

Wat het beste is om te doen, is denk ik je eigen gevoel volgen.
Onze eerste keer (kids waren toen 13 & 15) hadden we alles van te voren geregeld omdat dit ons gewoon een geruster gevoel gaf. Je bent al in een vreemd land dus let je al meer op en dan ook nog eens een hotel zoeken…
Als ik het over mocht doen zou ik het precies hetzelfde doen.

Bangkok en Chiang-mai is zeker een aanrader. Qua strand is het een beetje afhankelijk wat je wilt. Als je transfers over land wilt kun je richting Hua-hin of Cha-am, welke ik beide nogal oubollig en saai vond. Of richting de dames van lichte zeden in Jomtien en Pattaya waar het altijd gezellig is, maar deze mening deelt niet iedereen.

Neen hoor Zaan,deze topic is niet verplaatst!
Gebruikersnaam (Nannyk)had een nieuwe idem dito topic geplaatst.
Omdat het misschien verwarrend zou overkomen,heb ik haar oude quote alsook mijn quote op haar vraag verwijderd.
Jou quote staat er nog altijd in zie link:Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk