Met 3 puberzonen door Thailand?

Sinds jaar en dag heb ik mijn zonen beloofd ze een keer mee te nemen naar Thailand en grote kans dat het er dit jaar eens van gaat komen. Maar ik wil het liefste ongeorganiseerd. Ik (vrouw, 38) wil dan alleen met mijn zonen die tegen die tijd 18, 16 en 15 zullen zijn. Heeft iemand misschien zelfde idee opgepakt, zo’n soort reis al eens gemaakt met pubers? Wat is interessant? Ik wil in de maand augustus gaan voor ong. 3 à 4 weken en in ieder geval eindigen op een eiland.

Kortom alle reacties zijn welkom. Alvast heel erg bedankt

Ik heb geen ervaring wat het reizen met pubers betreft, maar reis wel sinds jaar en dag op eigen gelegenheid naar en door Thailand, dus kan je wellicht wel helpen met een leuke route.

Het beste is om me dan even een mailtje te sturen, dan zal ik je zsm antwoorden: [EMAIL=“davenuman@hotmail.com”]davenuman@hotmail.com

Groeten,

Dave

Hallo,

Als ze van avontuur houden zou ik zeker voor Chiang Mai gaan en dan een trekking doen dan gaan ze de jungle in en dat is best wel avontuurlijk. Ik weet niet of ze van cultuur houden maar er zijn ook veel tempels in Thailand. Verder is duiken misschien wel leuk op een eiland. Het eiland Koh Tao kan ook erg leuk voor ze zijn, kunnen ze ook wat uitgaan op het strand.

Ik heb geen ervaring met pubers dus vind het vrij lastig.

gr van Moira

Hi, ik ben Inge, ook moeder van pubers (2) van nu 16 &14.
In de zomer van 2007 en afgelopen zomer ben ik een maand met ze naar Thailand geweest.
Was echt heerlijk!
Elk jaar zijn we begonnen in Kanchanaburi, Oriental kwai resort, om te genieten van de prachtige omgeving en wat uitstapjes te maken.
In '07 zijn we daarvandaan per trein/ boot naar Koh Tao gegaan en daarna naar Paghnan. Afgesloten met een paar dagen Bkk.
Vorige zomer zijn we na Kanchanaburi naar Khao Lak geweest, was low seison, maar wel plezier gehad met een thaise viendin van me.
Daarna zijn we naar Khao Sok np geweest, echt super, de jongens en ik vonden dit het hoogtepunt van beide reizen!
Later weer een weekje koh Paghnan, ander strand dan het jaar ervoor. Het weer was afgelopen jaar ook anders, veel minder regen.
En afgesloten met veeeeeel:wink: shoppen in Bkk!

Veel plezier, is echt leuk reizen met pubers!

Owja, en altijd op eigen houtje, no problemo

Thailand is een veelzijdig en groot land dus cultuur en historie, uiteraard strand, pretparken, shoppen, van het supertoerisme tot de boeren in de Isaan of de longnecks in het noorden en je zal je kids het beste kennen dus voor ieder wat wils lijkt me. Veel succes…

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de snelle reacties!

Ik wil wel een rondreis gaan maken, van grofgezegd Bangkok naar Chiang Mai, richting River Kwai en dan naar een eiland.

Inge, ik begrijp dat jij met jouw pubers bijna alleen naar eilanden en Bangkok bent geweest, of heb je ook een rondreis gemaakt?

En Moira, zo’n trekking door de jungle in Chiang Mai, wat de heren best spectaculair zullen vinden, heb je dat hier in Nl geregeld of ter plekke in Thailand?

Hallo,

Die trekkingen kun je gewoon in Chiang Mai regelen zijn onwijs veel aanbieders daar.
Je kunt ze doen van 1 dag, 2 dagen of 3 dagen. Dan slaap je ook in de jungle.
Je gaat dan olifant rijden, raften op een vlot, zwemmen in een waterval en wandelen door de jungle.

gr van Moira

Een jungletrekking kan je gewoon in Thailand boeken. In Chiang Mai zijn veel kleine reisbureautjes die trekkingen aanbieden van verschillende dagen en zwaartes.

ik denk dat het voor drie pubers ook heel leuk kan zijn om de tijger-tempel te bezoeken het is mischien wel toeristisch maar ik heb er toch enorm van genoten als je hier naar toe gaat ga dan met eigen vervoer en zorg dat je er net voor de meeste tours bent dan heb je even de tijd om rustig rond te lopen en te kijken tussen de los lopende tijgers dit is echter alleen in de middag (weet geen exacte tijden) brommertjes huren of een taxi zijn goede opties

groetjes dirk

Ben het met Dirk eens, denk ook dat ze de tijgertempel leuk vinden… Misschien is de snakefarm in Bangkok ook nog wel een idee…

Wij hebben met een groepje van zeven een rondreis gemaakt (in december) waaronder een aankomend puber (12). Hoewel het openbaar vervoer goed en goedkoop is gaf het huren van en minivan toch geweldige voordelen wat betreft flexibiliteit.
Onze route was Bangkok, Ko Samed, Khao Yai Nat. Park, Nong Khai, Sokuthai, Chiang Mai, Bangkok.
Lijkt me ook voor jong-volwassenen prachtig: (informeel) eten onderweg, markten, entertainmentpark bij Pak Chong (http://www.thongsomboon-club.com) en de vele mogelijkheden bij ChiangMai. Sukothai valt wategen en andere info leert me dat Ayuthaya grootser en diverser is.

Als je over een auto beschikt, dan kun je daar ook makkelijk mee naar de outdoor-activiteiten; die zijn via die bureautjes vrij pittig geprijsd. Bv. olifant rijden, de gigantische waterval die samen met het tokkelen en een lunch als halve-dag trip zo’n € 35 p.p. kostte en slecht georganiseerd bleek. Je kunt het zelf doen, mits een goede kaart van Chiang Mai en omgeving.

Fietsliefhebber? Je kunt fietsen huren in het al eerder genoemde park dat op de World Heritage lijst staat. En in Chiang Mai kun je over een mooie route naar de olifantenstek, maar dat is ook wel een beetje klimmen.

Meer op: http://www.usarie.reismee.nl
en http://www.edwinenmartine.nl/joomla