Waar ontmoeten we andere gezinnen met pubers?

Ter afsluiting van de reis die ik met zoon van 15 en dochter van 12 ga maken in juli, ben ik op zoek naar een idyllische eilandbestemming. Geen massatoerisme, geen disco’s op gehoorsafstand, geen jetski’s, wél paar restaurantjes, slapen in (comfortabel) hutje op het strand, mooie natuur, leuk dorpje in de buurt, echt thailand, en vooral: een paar andere gezinnen met pubers. Heel belangrijk voor mijn kinderen om wat aansluiting met leeftijdgenoten te hebben!

Waar kan ik zo’n plek vinden? Ik google wat af maar kom er nog niet goed uit. Ko Phi Phi is prachtig, maar ik ben huiverig voor het rumoer. Geldt volgens mij ook voor Ko Samui, en ook voor Ko Tao?
Ko Panghan is rustig, maar treffen we daar dan wel wat andere gezinnen met jongeren?

Heeft iemand een goede tip? Bedankt alvast.

het is vrij lastig om te zeggen waar andere gezinnen met jongeren naar toe gaan maar ik denk dat je op koh chang een goede kans maakt om alles wat je zoekt te vinden, is wel toeristisch maar dat heeft het voordeel dat je ook andere gezinnen zal aantreffen, is niet zo druk als bijvoorbeeld koh phi phi en koh samui al kan je ook daar genoeg rustige plekken vinden.
koh panghan is ook mooi alleen als je er bent tijdens een full moon party wel druk met feestende jongeren (is zondag 17 juli) maar als je er niet de 17e of de dagen ervoor bent ook een prima bestemming
koh tao is ook een mooi eiland waar het mischien ook wel druk kan zijn maar meestal wel met rustige mensen welke meestal overdag duiken en in de avond in een restaurantje of bar wat vertier zoeken en dus ook niet zo van die disco gangers zijn

Ik ga zelf voor de eerste keer (als aleenstaande vrouw) naar Thailand met mijn puberzonen (12 en 17 jr). Ter afsluiting zoek ik inderdaad ook een niet te toeristisch eiland, maar wel genoeg vermaak voor de jongens. Ik vertek 1 juli voor drie weken. Graag hoor ik welke keus het uiteindelijk wordt en waarom. Ik kreeg zelf als tip door Ko Tao en Ko Pha Ngan en dat Ko Samui vrij druk is.

Koh samui is wel het meest toeristische eiland en het grootste van de 3, heeft ook een vliegveld.

koh tao is het kleinste vd 3.

In juli zal de drukte wel meevallen. Elke eiland heeft zijn drukke en rustige plekken. Koh Samui zijn drukke plekken zijn Chaweng, daar is van alles te doen en Lamai, dat vooral veel bars heeft.

Koh Tao is relaxed maar heeft behalve strand en duiken niet te doen.
koh phanang ben ik niet geweest.

Phuket is ook een optie. Patong is nogal druk met jetski’s aan het strand en bars, maar het eiland heeft meer stranden.

Koh samet is een eiland waar ook thai op vakantie gaan. ik ken het verder niet.

koh phi phi is nogal druk. Er zijn aan de noordkant een paar rustige resorts maar daar is geen vertier voor pubers.

Echt thailand zal je op geen van de eilanden aantreffen. Voor een relaxte strand bestemming zou ik Koh Samui kiezen en dan niet in Chaweng of Lamai verblijven. Alternatief is Phuket maar daar ken ik de rustige plekken niet. Koh Chang is me ook bevallen maar ik zat op een plek zonder pubers ;).