Welk eiland is het meest geschikt voor kinderen? Ik zoek een eiland met een mooi zandstrand, liefst huisje/bungalow aan het strand (met airco en liefst ook nog een zwembad, maar dat hoeft niet). Ook vind ik het fijn als er mogelijkheden zijn om iets te gaan doen met de kinderen. Ik heb het reeds aan meerdere mensen gevraagd, maar de meningen zijn erg verdeeld; waar de 1 zegt Koh Samui, roept de ander dat dit absoluut niets is. (te toeristisch). De ander roept Koh Phi Phi, maar dan wordt er weer gezegd dat hier verder niets te doen is. Is er een middenweg? Mooi zandstrand, verschillende dingen om te doen, maar niet overbevolkt?
Graag tips! Ook graag tips voor een resort! Minimaal 2 kamers (we zijn met vijf personen en we willen niet allemaal op 1 kamer)
Nou denk persoonlijk dat je het best met de kinderen naar Koh Chang gaat Nadja !
Het eiland is gemakkelijk te bereiken vanuit Bangkok en het is de ideale uitvalsbasis naar de prachtige eilanden Koh Mak en Koh Kood.
Ook al is Koh Chang het tweede grootste eiland van Thailand, het is verre van toeristisch in vergelijking met de andere meer zuidelijk gelegen eilanden.
Mooie stranden, schitterende jungle, prachtige riffen en tal van (land & water) activiteiten maken dit beslist de moeite waard om te bezoeken.
Ook vind je amusement genoeg op dit eiland voor de kinderen,oa : olifantenkampen (Baan Kwan Chang ) schitterende watervallen waaronder de Klong Plu waterval.
Bedankt voor je reactie!
Heb je toevallig ook een tip met betrekking tot een resort waar we kunnen verblijven?
Hee Nadja,
Zoiets is erg persoonlijk, ik reis low budget en had het erg naar mijn zin in Blue Lagoon Resort , dat is ongeveer het goedkoopste wat je er vindt.
Ik heb geen idee wat je budget is, Georgessiam vergat nog te melden dat je daar, in Blue Lagoon Resort , een kookcursus kunt doen, erg leuk.
Je kunt ook een trekking maken, echter geen meerdaagse. Vraag in je hotel/guesthouse.
Hans.
Bedankt voor de tip, ik ga er naar kijken. Ik hoef niet low budget te reizen, gelukkig. Ik wil graag 2 aparte slaapkamers (niet met z’n allen op 1 kamer).
Ik hoorde vandaag van iemand dat Koh Chang niet geschikt is om naar toe te gaan in augustus vanwege het regenseizoen? En dan is alles dicht, vanwege het regenseizoen? Wat is jullie mening/ervaring?
Hoe oud zijn je kinderen? Zelf zou ik juist wel koh samui aanbevelen, het plaatsje Chaweng heeft een mooi zandstrand en het strand loopt langzaam af de zee in, niet gelijk diep. Ook op samui watervallen, olifanten, apen, etc. Het is er echter drukker dan op koh chang, maar het is dan ook meer ontwikkelt. Grote keuze uit restaurants, makkelijk te bereiken met vliegtuig.
Hee Nadja,
In augustus is het overal in Thailand regenseizoen, dus dan zou je nergens naartoe kunnen…
Sommige resorts/hotels zullen gesloten zijn, maar zeker op Ko Chang zijn dat er niet veel.
Op de andere eilanden van de Ko Chang -archipel (Ko Maak-Ko Kood e.a.) is dat percentage groter, e.e.a heeft met bereikbaarheid te maken: Vanwege weersomstandigheden kan het zijn dat boten niet van Ko Chang naar deze eilanden varen. Dus dan is het verstandiger om te sluiten.
Ko Chang is (vrijwel) altijd bereikbaar met de ferryboot (= zeer stabiel)
Hans.
Wij zijn in juli naar thailand gegaan met onze zonen van toen 8 en 6! Hebben Koh Samui en Koh panghan gedaan ook phuket en bangkok)! Koh Samui, is veel toeristischer, veel bezoeken gedaan en rondgereden op gehuurde brommertjes… Maar in Koh panghan hebben we ons hart verloren, zo zalig rustig, easygoing! Een echte aanrader! Cyana resort is een heel toffe plaats van een belg die daar is gaan wonen, betaalbaar en netjes! Ik zou zo terug gaan naar dat eiland…mooi strandje kan je trouwens vinden op Haad Yao.