Hallo,
In mei gaan we 3 weken naar Thailand. We zijn avontuurlijk ingesteld en ons dochtertje van net 4 jaar zal ons vergezellen.
We landen in BKK, gaan vervolgens enkele dagen naar het noorden Chiang Mai en Chiang Rai. Het begin van de vakantie zal dus wat avontuurlijker en zwaarder zijn.
Daarna willen we minimum een week vertoeven aan een relaxed strand - kindvriendelijk, dit echt om uit te blazen en te relaxen. Het hoeft niet echt low budget te zijn, hier willen we eventueel wel wat meer budget uitgeven voor een goed resort.
We weten echter niet goed waar? Ko Samui (of Koh Pragnan) of Koh Chiang?
Welke regio is kindvriendelijk en goede kindvriendelijke resorts?
Bedankt!
Beide eilanden hebben een groot aanbod aan kindvriendelijke resorts. Ik zou tot het laatste moment wachten om een keuze te maken naarwaar je wenst te gaan.
De maand mei kan wisselvallig zijn in beide regio’s.
Als je naar Koh Chang komt, kijk dan even naar de resorts in Klong Prao of in Kai Bae.
Dit zijn de meest centraal gelegen plaatsen op het eiland vanwaar je makkelijk verschillende excursies kan plannen en ze hebben (bijna)allen toegang tot een groot strand.
Voor meer info mag je me gerust een pm sturen.
Wim
1 like
Ja, Koh Chang is de betere keuze, wel toeristisch, maar (nog?) geen Costa Brava-hoogbouw, gelukkig.
En als je wegblijft van White Sands Beach , en zoals Wim zegt, kiest voor Khlong Prao of Kai Bae, zijn er wel toeristen, maar geen massa’s .
Ook leuk: Een uitstapje naar de waterval, kijk even onderweg langs de weg die daar naartoe loopt, daar zijn ook overnachtingsmogelijkheden, leuk om een nachtje in of bij de jungle te overnachten.
Wakker worden met oerwoudgeluiden vond ik geweldig.
Hans.
1 like
Hallo Hans,
Bedankt voor de nuttige informatie.
Vermoedelijk zullen we kiezen voor Koh Chang.
Hebt u aanbevelingen voor guesthouses / resorts waar u verbleven hebt op Koh Chang die aan te bevelen zijn? Alsook het guesthouse / lodge kortbij jungle zodat we die ervaring kunnen delen met ons dochtertje?
Alle tips / suggesties van harte welkom!
Hoeveel tijd zouden we best uittrekken voor ons verblijf op Koh Chang?
We gaan dus ongeveer een weekje naar het noorden - Chiang Rai waar we de omstreken verkennen (incl. Golden Triangle en Mekong Delta).
We sluiten onze vakantie vermoedelijk af op Koh Chang.
Nu zijn we nog op zoek om enkele dagen tussenin op te vullen.
We dachten aan ofwel Kanchanaburi met de River Kwai en de Erawan-waterval of het Khao Yai National Park (als tussenstop tussen Bangkok en Koh Chang)?
We weten niet goed wat, we zijn beiden avontuurlijk ingesteld (dochtertje in draagzak op rug) en houden veel van natuur en dieren.
Hebt u suggesties / tips, tevens naar haalbaarheid, en eventueel tips voor uitstappen / gidsen / overnachtingsadressen?
Alvast bedankt!
Hallo Myrthe,
Ik verbleef in The Blue Lagoon op Klong Prao, dit is wellicht iets te basic, al was het wel schoon, en de broer en zus die het runnen zijn aardig en grappig, de zus is een soort Thaise Tina Turner, en de broer liep met een shirt aan met “Loading… Please wait” erop.
Aan de naam van de overnachtingsplekken op weg naar de waterval kan ik je ook al niet helpen, aan de linkerkant zie je aparte bungalows staan, die worden verhuurd, en rechts zit ook iets wat er wel leuk uitzag.
Ik zou de dagen die je over hebt in Kanchanaburi overnachten, de stad zelf is niet opzienbarend, maar Erawan is heeeeel mooi, en ik heb ook Sai Yok Yai bezocht. Dit is wel wat lastig te bereiken.
http://www.saiyokviewraft.com/ , je huurt een raft voor 800 baht.
De rivier is zeer snelstromend, overdag komen er wel boten voorbij, maar dit is om ongeveer 16 uur wel over, en de natuur is prachtig.
Hans.
1 like