Nog een weekje en dan gaan we lekker drie weken met onze kids (8jr / 10jr) naar Thailand. Eerste deel van de reis hebben we scherp hoe & wat.
Laatste deel willen we naar een eiland (duh… wie niet…). We eindigen bij Khao Sok (3 nachten) en vanaf daar door naar een eiland.
We dachten aan Ko Pha Ngan, niet zo ver reizen van Khao Sok, makkelijk terugvliegen naar BKK (vanaf Ko Samui), minste kans op regen in mei en blijkbaar zijn er rustige stranden te vinden. We zitten er precies tussen twee full moon parties in (wij zitten er rond 15 mei, parties op 5mei/6 juni), dus daar geen last.
Ik heb nog een paar vraagjes:
is het inderdaad juist dat de Ko Phangan/Samui kant inderdaad het minste regen heeft in mei (in tegenstelling tot Phuket/Krabi kant of Ko Samet/Ko Chang kant)?
is er een mooier / geschikter eiland wat jullie me zouden aanraden in mei met kids?
wie kan ons een mooi strand / resort aanraden waar we rustig zitten met bounty-eiland gevoel (we hoeven niet veel vertier oid, gewoon zwemmen, snorkelen en genieten).
Wat dacht je van Koch Lanta, een boogscheut van Krabi .
We zijn er een paar weken geleden geweest voor de eerste keer en is prachtig ,rustig en stranden voor je alleen .
We gingen een eerste hotel binnen en dat koste een fortuin en bergop heel ver was de kamer en bedankten er voor en vonden wat verder eentje met mega zwembad en bungalow’s voor 1500 bacht.
Wil onm. terug.:dag:
Koh Lanta schijnt volgens veel bekenden van mij heerlijk te zijn. Probleem is wel dat er niet veel te snorkelen valt, tenzij je een tour neemt of een boot huurt. Snorkelen kun je wel goed vanaf het strand van bijv. Koh Ngai (Koh Hai), Koh Kradan en Koh Phi Phi. Ik denk dat Koh Ngai (Hai) het beste bij jullie profiel past. Wat meer middenklasse en upmarket, dus geen feestende backpacker. Verder erg mooie stranden en goed snorkelen, naar het schijnt dan.
Op Ngai heb je overigens geen dorpjes ofzo, het eiland is onbewoond, op uitzondering van de circa 10 ressorts. Op de andere eilanden is wel permanent bewoning. Als jullie in mei gaan zou het kunnen dat Ngai wat te rustig is naar jullie zin, omdat dat wel redelijk laagseizoen is. Lanta en Phi Phi zijn dan wellicht een betere keus.
Voor meer info over de eilanden, Google eens op ‘tezza thailand’. Ene Tezza heeft een hele informatieve (Engelstalige) site over alle eilanden en stranden van Thailand.