Welke backpack?

Goedenavond,

Ik vertrek over iets minder dan een maand voor anderhalve maand naar Zuid-Oost Azië. Inmiddels ben ik mijn zoektocht naar een backpack gestart. Ik begrijp inmiddels na wat research dat het verstandig is om zelf backpacks te passen maar ik wil de prijs graag ook zo laag mogelijk houden (±€80,-). In de winkel liggen de prijzen t.ov. het internet stukken hoger. Aangezien ik maar anderhalve maand weg ben speelt de prijs voor mij zogezegd een belangrijke rol. Ik hoop dat jullie een aantal opties hebben die passen bij mijn lengte (1.77) en gewicht (64kg).

Iemand ervaring met deze backpack? Lafuma Verdon 60L | Trekkinn
Dit lijkt me op het eerste gezicht wel een goede optie.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het kiezen van de juiste backpack!

Groeten

Bas

Je kunt toch de backpacks in de winkel passen en daarna via internet op de goedkoopste plaats kopen?
Passen zou ik zeker aanraden!

Een backpack gaat langer dan een trip mee. Mijn backpack gebruik ik sinds 1999 meerdere maanden/keren per jaar. Ik zou daar niet teveel op bezuinigen.

Passen in de winkel en dan online bestellen kan. Zelf betaal ik liever 10 euro meer voor de service, dat gun ik de winkel best. Dan maar een biertje of colaatje minder op reis.

Zeker passen! Wij hebben ook veel backpacks gepast (met ongeveer 16-18kg gewicht ) en na 15 - 20 min heb je een goed idee of een rugzak goed zit of totaal niet lekker zit. Er zijn veel goede backpacks maar niet elke backpack is goed voor jou en zit even goed op jou rug en daarom is het passen zo belangrijk.

Wat wel erg belangrijk is; het doel en het gebruik;

1. Ga je lange trekkings doen en vele uren ermee lopen? Investeer in een goede pack en heb hier jaren plezier van zonder pijn in je rug
  2. Gebruik je deze als “transport pack” voor in de bus / trein en ga je geen trekkings of wandelingen doen? Dan is comfort iets minder belangrijk en kun je een goedkopere pack nemen.

Wij hebben 230 en 260 euro betaald echter deze gaan wel jaren mee en ik durf er 10 uur lang mee te lopen met gewicht zonder dat ik last krijg van mijn rug.

Denk er wel aan dat er altijd een regenhoes bij zit of dat je deze erbij koopt. Daarnaast zorg dat je ruimte hebt om je drinkflessen op te bergen in de zijkant zodat je er makkelijk bij kunt. Verder is het praktisch om voldoende punten te hebben waar je eventueel een slaapmat oid aan kunt bevestigen.
Als laatste: zorg voor een flightbag zodat er niks beschadigd, wij hebben gewoon 2 grote platisc flightbacks waar we een slotje omheen doen, licht en praktisch en ze vallen op tussen alle andere baggage.

Succes met je aankoop!