Keuze backpack?

Ik ben druk op zoek naar een backpack. Heb op internet natuurlijk veel gezien, maar pas hem toch liever eerst. Iemand misschien suggesties voor winkels, merk, etc. Ben 1,90 lang en ga voor 6 maanden weg, slaap daar in accommodaties, dus kookspullen tent etc. heb ik niet nodig.

Iemand ervaring met de Nomad Transit 70? Aangezien we 70% korting krijgen op nomad backpacks, natuurlijk heel aantrekkelijk!

Alvast bedankt.

Hoi hoi,

De keuze van een backpack is natuurlijk erg persoonlijk en afhankelijk van wat je er mee wilt. Als je vooral gaat hiken, wil je een andere rugzak dan als je vooral kleine tripjes doet.

Waar ik vooral op let is hoe de rugzak zit, dat hij goed op je heupen draagt in plaats van op je schouders alleen. Dat gaat namelijk op de lange termijn niet prettig lopen. Ik loop er namelijk zelf wel een aantal uurtjes achtereen mee.

En neem een niet te grote, zeker als je voor langere tijd op pad gaat. Want je bagage groeit alleen maar. Misschien wil je bij de lichtgewicht rugzakken kijken (bergbeklim-) of ga je voor een ander soort rugzak?

Maar laat je in ieder geval goed voorlichten en test 'm vooral ook uit in de winkel. Stop 'm goed vol met spullen, of met gewichten en loop er even mee rond.

Succes met de keuze.

Ga zeker langs bij een speciaalzaak (Bever, As Adventure, …) en vertel ze vooral wat je plannen zijn. Een rugzak voor trekkingen in vlakke streken is helemaal anders als een rugzak voor berggebieden. Verder ligt de keuze vooral bij je budget…
Je kan zonder probleem eentje kopen van 45 Euro bij de Makro, en halverwege de Sinaai ligt alles op de grond…

Denk dat de vreugde van de lage prijs al lang vergeten is als de ergernis van de slechte kwaliteit voortduurt.

Trek je bottinnen aan (echt doen) en ga bij een trekkerswinkel langs.

Even afgezien van merk, draagcomfort etc. Laat je adviseren over een flight pack, zou ik zeggen. Die dragen tegenwoordig, zeker van de goede merken, net zo fijn als een normale rugzak. Grote voordeel is dat ze openen als een koffer zodat je niet steeds hoeft te graven naar je spullen.

En als je niet gaat wandelen met je rugzak, dan kan je net zo goed gewoon een tas met draagriem meenemen en heb je helemaal geen dure rugzak nodg. Wat loop je dan nog met je tas behalve van de riksja naar je hotel?

Ga idd langs bij een speciaal zaak, en kijk daar eerst even wat ze je adviseren.
Je kuht daarna altijd een goedkope (tweedehands kopen ) nemen. Maar dan weer je wel welk merk , maat ect je fijn vind zitten.

Ga zeker rugtassen proberen in de winkel! Het belangrijkste voor trektochten is dat de rugtas goed op je lichaam aan te passen is en het ene merk/model kan dat makkelijker dan de andere. Stop ook zeker de rugtas vol met ‘spullen’ om te kijken wat er zoal inpast. Als je speciale spullen hebt, waarvan je wilt weten of ze passen: neem ze mee naar de winkel!

Ik ben momenteel zeer tevreden met mijn Vaude backpack (kan 'm zo snel niet vinden op de website), gekozen vanwege goede prijs/kwaliteitsverhouding. The North Face is ook erg, maar zeer prijzig. Hopelijk zijn er ook wat mensen met ervaringen met de Nomad rugtassen?