Nieuwe Backpack

Hey iedereen!

Eindelijk ga ik ook beginnen met mijn backpack avontuur.
Ik ga er helemaal ‘‘leeg’’ in en heb dus geen verstand van rugzakken maar heb al wel wat research gedaan op het internet.
Ik zat zelf te denken aan een tas rond de 70 liter (Ik ben zelf 1,95m dus ik kan er wel mee sjouwen :wink: ), ik wil er graag mee rondtrekken door Europa maar ook door Australië, trektochten etc.
Als een tas lang mee gaat heb ik er wel wat geld voor over. Kwaliteit kost vaak veel geld…

Tassen waar ik interesse in heb:

-Osprey Rugzak Aether 70, Prijzige tas maar hoor op internet vele goede verhalen, over verstellen en stevigheid. Zelf vandaag even gedragen bij de bever en ik ben positief. Verder heeft deze een afneembare heuptas Alleen wel dus 200 euro…

• Deuter Quantum 70+10: Zelfde verhaal, hoor goede verhalen over stevigheid en dat deuter gewoon een veelzijdig merk is. Verder bevalt me die daypack die je er af kan halen.

-Nomad jourey 65. Afneembare dagrugzak, verder lees ik veel verhalen dat het een ontzettende stevige tas is qua materiaal keuze…

Misschien pin ik mijzelf teveel vast over die afneembare dagrugzak, die de nomad en deuter heeft? Ik weet niet of dit in de praktijk een voordeel is?
Of is het misschien handiger om bijv. een extra tas mee te nemen in de grote tas zelf of is dit überhaupt niet nodig.

Verder sta ik open voor andere merken, Alvast bedankt.

Martijn

Ik ben 1,87 en dus niet eens zoveel kleiner dan jij. Waarom heb je een rugzak van 70 liter nodig? Ik heb een rugzak van 55 liter, en voor mij is dat voldoende. Meer dan 12-15 kilogram wil je toch niet urenlang meenemen!

Wat afneembare rugzakken betreft: ik vind dat niet fijn. Mijn dagrugzak weegt meestal ruim 5 kilogram, en als mijn laptop en andere waardevolle spullen erin zitten (onderweg van A naar B) dan nadert hij de 10 kilogram. Als die ergens achter of op mijn grote rugzak zit komt het zwaartepunt op een rare plaats te liggen, en dat draagt voor geen meter! Ik heb de grote rugzak dus op mijn rug, en de kleine rugzak op mijn buik. het gewicht is zo beter verdeeld, wat fijn is voor je rug. Bovendien heb je meer zicht op je waardevolle spullen wanneer je ze op je buik draagt.

Wat merken betreft: ga gewoon een naar de winkel en pas verschillende rugzakken. Vergeet niet dat je ook moet passen met gewicht, je zult zelden een lege rugzak meenemen :wink:

1 like

Hi Martijn!

Wij hebben toevallig een berichtje geschreven hierover: http://www.backpackgek.nl/voorbereid...pen-onze-tips/

Wij zijn zelf erg enthousiast over de backpacks van Karrimor en Berghaus, maar dat is voor iedereen anders. Ga vooral lekker proberen en passen, want hij moet écht goed zitten. Het is belangrijk dat je hem goed op je heupen kunt dragen en dat je je prettig voelt met de tas op je rug.

1 like