wat is de beste/handigste backpack die er is? + de grote?
dat hangt af van je eigen lengte, en van wat je er mee wilt doen.
een backpack moet je altijd passen in de winkel!
Zoals Jenny hierboven het al heeft gezegd, laat je bijstaan door een winkelmedewerker met kennis van zaken. Vooraleer je naar de winkel stapt, bedenk je best waarvoor je de rugzak zal gebruiken.(je hebt er verschillende soorten in)
Ga inderdaad naar een goede reiszaak (bv bever zwerfsport, grotere perry sport oid, ineidergeval waar ze verstand van zaken hebben) en laat je goed voorlichten.
Ga absoluut niet voor de goedkoopste (om de prijs), een rugzak moet goed zitten, zeker wanneer er 20 kg inzit!
Een flight bag erbij is ook handig, dan beschadigd je tas niet zo tijdens transport en blijven al die snoertjes niet overal aan hangen. Ik heb een knalgele, die zie ik altijd al van verre op de bagageband aankomen dus dat is erg handig (tevens is het een waterdichte zak dus bij slecht weer kan ik die om mijn tas doen, vervolgens op mijn rug en dan ben ik nog goed zichtbaar!)
succes met uitzoeken!
Wat ik trouwens erg handig aan mijn tas vind is dat ik hem van boven kan vullen maar ook van de voorkant, zeker als je iets onder in je tas moet hebben heeft je dus niet zo te graven!
De lengte is zoals reeds gezegd heel belangrijk, ik zelf vind een goede heupband ook erg belangrijk en de grote, ja dat hangt af van wat je allemaal gaat mee nemen, bedenk dat wat je thuis laat, mee genomen is, maar als naast je kleding 'n tentje, matje, slaapzak, kookspulletjes, eten, water &zo mee neemt ga je al gauw naar de 60 + 10 of zo, als je alleen je kleding en 'n slaapzak meeneemt 45+5 of 10 ikzelf heb ze beide (van Osprey) de grote voor als ik helemaal autonoom wil hiken.
:dag: Willem
Ik ben nogal klein (1.58) en vind de SL women´s fit van Deuter een uitvinding. Deze schouderbanden zitten namelijk iets dichterbij elkaar.
Ligt er idd aan wat je er allemaal in wilt stoppen. Ik heb nooit kampeerspullen etc bij me en met 40+10 L red ik het prima. (nu twijfel ik…heb ik een 40+10 of 50+10?)
super bedankt voor alle reactie’s! ik ben zelf 1,73 lang en wil er echt tochten mee gaan maken, geen campeer spullen er in maar wel de rest zeg maar!