Welke backpack kiezen?

Goedemorgen!

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag, anders hoor ik het graag

Over een paar maanden ga ik voor ongeveer een half jaar reizen, en ik wil zo onderhand mijn backpack maar eens gaan kopen. Maar ik zie door alle bomen het bos niet meer :nadenken:
Dus, wat raden jullie aan voor merk? Heeft iemand hier ervaringen met het eigen merk van bever, ayacucho?
Ik zat zelf te denken aan ergens tussen de 50 en 60 liter.
Ik ga hem uiteraard in de winkel passen en kopen, maar tips zijn altijd handig!

Bedankt alvast!

Aantal liter is afhankelijk van hoeveel spullen je mee wilt nemen en hoe groot je zelf bent. Waar ga je reizen en wil je kamperen of slaap je in hostels/hotels?

Wil je verder een tweedehands of een nieuwe kopen?

Overzicht van webshops voor backpacks vind je trouwens hier: http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1530

Bedankt voor de link, handig!

We gaan naar Azië, Australië en misschien Canada/Amerika. Maar we gaan naar hostels/hotels, niet kamperen. Wel in Australië met een campervan maar neem aan dat je het vroeg ivm kampeerspullen meenemen? Dat hoeft niet dus niet. En ik ben niet zo groot dus ik denk dat rond de 50 liter wel een eind genoeg is dan.

Ik ga de sites uit je link nog even bekijken. Ik had op de site van bever een gezien die me wel goed lijkt, maar ik kan niet echt ergens ervaringen met hun huismerk van reizigers vinden dus vandaar dat ik hoopte dat hier iemand er ervaring mee heeft :slight_smile:

Test van rugzakken door de anwb:
https://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/wandelen/testrugzakken1.pdf

1 like

Ik heb er een van Deuter, een hele fijne waar ik met gemak spullen van twee personen in kwijt kan. Die van mij is wel groot.

Maar waar je voor jezelf over na moet denken:

Is het rugpand verstelbaar? Oftewel kan iemand anders hem eventueel ook gebruiken?
Wil je alleen een bovensluiting, of ook een voorsluiting (koffermodel) dat heb ik en vind ik echt handig omdat je gelijk overzicht hebt in je spullen.
Die van mij is eventueel te vergroten door een bepaald ritsje open te ritsen. Maar zelf gebruik ik dat vakje apart.
Moet er een regenhoes omheen zitten? Eigenlijk geen idee of ik dat heb.
Wat voor sluitingen?

Dus, veel laten passen en proberen en lekker op je gemak naar een goede winkel. Ik was naar een outdoorzaak, heel veel modellen op voorraad, veel gepast, versteld en met gewicht erin. Uiteindelijk een superfijne gekocht. Ik gebruik hem met plezier.
En ik heb zeg maar een slank model. Daardoor wel iets hoger, maar hij past wel makkelijk in bagagerekjes etc.
En hij heeft veel lipjes waarmee je kunt spannen, dus hij is goed strak in te stellen, ook met bagage erin kun je hem aan alle kanten bijstellen.

Je hoort, ik ben erg enthousiast.

Ik vind een flight pack ook het meest handig. Het koffermodel zoals DionneJ al schrijft. Je kunt al je spullen zien en hoeft niet te graven. En je kunt de draagbanden wegritsen, zodat ze heel blijven in een vliegtuigruim.
Tegenwoordig heb een meestal een duffle bij me. Een rugzak loopt handiger, dat geef ik toe, maar bij langere afstanden neem ik een taxi of een riksja en ga ik niet lopen.

Ik heb al jaren een backpack van perry sport en die bevalt goed. Zelf vind ik de koffersluiting helemaal niet zo handig, ik zie reizigers vaak worstelen met die backpacks om de rits dicht te krijgen als hij behoorlijk vol zit, vandaar dat ik een toplader heb. Ik heb een losse flight pack die je kunt afsluiten met een slotje als je gaat vliegen en die ook als raincover kan dienen.
Ik denk dat het juist type backpack voor iedereen erg persoonlijk is, dus probeer vooral wat tassen uit in de winkel. Succes ermee!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Passen en nog eens passen. Duur is niet perse beter. Laat je goed adviseren. Declathon niet uitsluiten :slight_smile: