Beste allemaal (en dan vooral de dames onder ons!)
In november ga ik met mijn vriend voor een jaar naar Australie. Nu moeten zoek ik nog een geschikte backpack voor een dame.
Een goed merk, een goede winkel…?
Daarnaast nog advies waar ik op moet letten bij het kopen van een backpack?
Alle tips zijn welkom! 
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Jelske
Hi
wij reizen twee jaar met de backpack. Mijn vrouw heeft voor deze reis een “deuter variflex (65 + 15 liter)” gekocht. Super backpack die erg goed instelbaar is bij de heupen, rug en schouders. 80 liter dus er kan veel in. Er zit een regencover bij (wel zo handig). Nu een jaar later bij zeer intensief gebruik zit er nog geen naadje los en is er geen slijtage te zien. Nieuw heeft deze een jaar terug ongeveer € 220 a € 240 gekost.
Maar ik zou altijd even naar een outdoor zaak gaan om een fijn alles te passen en te meten. Zeker voor een langere tijd gaan reizen betekend ook dat je een rugzak moet hebben die bij je past.
Veel succes
Q
Inderdaad ga naar een goede outdoor en travel winkel. Bijv bever zwerfsport (weet niet of die dicht bij jou in de buurt zit, er zijn verschillende filialen, maar van de andere kant, goed advies is het misschien wel waard om een stukje voor om te rijden). Zij hebben veel keus en kunnen je goed adviseren en stellen ook de tas op je af. Verder is het ook leuk om er rond te snuffelen.
Mijn tip is: laat je niet verleiden tot een te grote tas, zeker in australie is alles te koop en als je zo lang weg gaat heeft het toch geen zin om veel mee te nemen (ik bedoel, als je een week weggaat neem je kleding voor 1 week mee, als je 2 weken weg gaat voor 2 weken meenemen, je kan niet voor een jaar genoeg meenemen:idea:), je zal daar vast genoeg gelegenheid hebben om kleding te (laten) wassen.
Hoe groter je tas = hoe meer je meeZEULT! serieus je hebt het allemaal niet nodig!
(nog meer tips, deel spullen als shampoo en tandpasta enz met je vriend, dus 1 verpakking per 2. Dat scheelt weer zeulen en zodra het op is koop je samen weer een nieuwe!:beef:)
succes
ps probeer niet te beknibbelen op je tas tenzij het echt de spui gaten uitloopt natuurlijk. Hou in gedachte dat je er mee rond moet sjouwen terwijl het 30 graden is. Hij moet dus echt goed zitten!!!
55+10 liter is echt genoeg. Ik zeg 55+10 omdat je moet proberen met maximaal 55 liter op reis te gaan (liefst minder). Die 10 liter heb je nodig voor souvenirs en kleding die je vast wel onderweg zult kopen! Veel tassen hebben een uitpuilend gedeelte dat je eerst nog strak kunt rijgen; of je kunt losse vakken meenemen die je later vastmaakt met bandjes.
Probeer het ook onder de 15 kilo te houden anders sjouw je je een breuk.
Zorg dat je kleding meeneemt die in laagjes over elkaar kan. Meerdere dunne laagjes zijn handiger dan één dikke. Je kunt die laagjes immers telkens aanpassen aan veranderende temperatuur en in je tas neemt het minder ruimte in.
Ik vind dat Wildebeast en Nomad ook kwalitatief goeie spullen hebben, en niet zo duur als andere merken. Dus ga eens kijken bij Perry Sport. En vooral: passen! En laat je adviseren door een goede verkoper die ook de banden van de rug aanpast op jouw rug (bij veel tassen kun je die op meerdere standen zetten zodat de afstand tot de heupband groter of kleiner wordt). Pas hem ‘vol’ en laat iemand de tas naar beneden trekken zodat het voelt alsof er gewicht in zit. Het is heel persoonlijk, net als een blouse die bij een vriendin misschien heel lekker zit maar bij jou niet; dus het helpt niks om specifieke merken+ typenummers op te vragen. Zelf passen dus.
Bever heeft in Amsterdam een speciale vrouwen outdoorwinkel (aan de Overtoom), wellicht een idee om je daar ook eens te laten adviseren.
Waar je verder op moet letten… ligt ook een beetje aan wat je met de tas wilt doen in dat jaar, en daarna… ga je echt met openbaar vervoer van hot naar her reizen? Of zit je maandenlang in een stad? Of koop / huur je een auto of campertje en maakt het niet zoveel uit of de tas comfortabel draagt?
Wil je na dat jaar in Australië ook nog ooit gaan reizen in ruigere landen waar niet alles geasfalteerd is en je dus echt de tas op je rug moet dragen en niet over de grond kunt rollen met wieltjes?
Je hebt koffermodellen die helemaal open te ritsen zijn; kan handig zijn om snel bij je spullen te komen… ik weet niet of die net zo comfi zijn om te dragen. Sommige hebben naast draagbanden, ook wieltjes, wat natuurlijk handig kan zijn maar vaak meer weegt, en ten koste gaat van draagcomfort op je rug.
Je hebt tassen met één groot vak of met meerdere kleinere vakjes… Ligt eraan wat jij handiger vindt. Hoge smalle (handig in smalle treingangen) of brede (minder topzwaar)…
Succes en goede reis! Maken jullie niet op het eind een tussenstop in Azië?? Even lekker met fruitsapje aan een strand hangen en voor 3 euro gemasseerd worden?