Wij gaan in oktober naar Australië en reizen dan met een camper van Melbourne naar Cairns. Nu willen we niet alleen maar aan het rijden zijn en wellicht een stukje overslaan met een binnenlandse vlucht. We hebben veel opgezocht en bekeken maar zijn er nog steeds niet over uit welk stuk dat dan zou moeten zijn. We denken nu te vliegen tussen Melbourne en Sydney.
Zijn er misschien mensen die daar andere ideeën over hebben?
Welkom op het forum Tama.
De route langs de kust van Melbourne naar Sydney, speciaal het laatste gedeelte (vanaf Eden)zou ik niet willen missen. Zelf vonden wij het stuk van Rockhampton naar Townsville het minst interessant kwa weg maar als je Whitsundays wil bezoeken mag je het niet overslaan. Hoe lang heb je voor je reis? Eigenlijk zou ik in october van Cairns naar Melbourne willen rijden maar ik neem aan dat eea al gereserveerd is. Het gedeelte tussen Sydney en Brisbane (1000 kms) zou je ook kunnen overslaan als het moet maar dan mis je weer Byron Bay en Gold Coast om maar wat te noemen.
Yeehaw
Bedankt voor je antwoord! De vlucht is geboekt inderdaad. We hebben gekozen voor deze volgorde omdat we dan naar “mooier” weer rijden. Of hebben we het nu fout?
We hebben niet heel veel tijd. Vier weken inclusief vlucht. Ik neem aan dat alles rijden een beetje te veel wordt?
Aan gekleurd advies heb je niets, dus ik zal eerlijk zijn. In Cairns is het altijd warm en hoe later in het jaar in Cairns hoe natter. Vanaf november kan je aan de kust niet meer in zee zwemmen ivm de stingers tenzij met een stingersuit of in afgeschermde gedeelten. Je zit op het zuidelijk halfrond dus in hun voorjaar ga je van noord naar zuid voor het steeds mooiere weer. Melbourne is dus warmer in november dan in october. Tevens heb je met een reis van noord naar zuid het voordeel dat je de route met de zon in de rug doet. Maar in october en zelfs september heb je vaak prachtig weer in bv Sydney.Ik neem aan dat jullie ook tijd willen besteden aan Melbourne en Sydney en voor Sydney heb je geen auto nodig. De vluchten staan vast en wat je ook doet je gaat een fantastische reis maken. Met 4 weken zou ik dan idd van Melbourne naar Sydney vliegen en bij vertrek uit Sydney een RV (of een auto) huren. Sydney mag je nooit missen en ik voor Sydney 4 dagen uittrekken met een bezoek aan Blue Mountains NP.
Sydney naar Cairns is 2700 km maar onderweg en na Cairns zal je ook het nodige moeten rijden want Daintree NP mag je niet overslaan.
Dag 1 en 2: Reis
Day 3 en 4: Melbourne (auto huren)
Dag 5: Vlucht naar Sydney
Dag 6,7,8,9: Sydney en Blue Mountains
Dag 10,11,12: Naar Brisbane met de RV
Dag 13: Brisbane
Dag 14,15,16,17: Sunshine Coast, Australia Zoo, Fraser Island
Dag 18,19: Onderweg naar Airlie Beach
Dag 20.21: Whitsundays
Dag 22: Naar Townsville
Dag 23: Townsville naar Cairns (Vergeet Mission beach niet onderweg)
Dag 24,25,26,27: Cairns en omgeving
Dag 28: Vlucht terug.
Dit is naturlijk maar een voorbeeld. Vele andere mogelijkheden.
Yeehaw