Vanuit Melbourne of Sydney naar Cairns in 2,5 maand?

Hoi,

Ik ben van plan begin mei vanuit NZ naar Australië te vliegen en heb daarna 2,5 maand de tijd om naar Cairns te reizen (halverwege juli vlieg ik van daaruit naar Alice). Ik zal in principe reizen per OV en wil rustig aan doen om tussendoor bijvoorbeeld meerdere dagen te kunnen surfen en duiken. Weet iemand of Melbourne-Cairns in zo’n tijdbestek realistisch (en van echt toegevoegde waarde) is of kan ik beter op Sydney vliegen?

>>>

Bedankt voor de reactie vast en groeten,

Mattijs

Hi
In 2.5 maand heb je tijd genoeg om van Melbourne naar Cairns te komen. Het is echt niet nodig om dat vanaf Sydney te doen. Het surfen en het duiken zou ik die tijd van het jaar boven Brisbane doen. Voor Cairns is het een prima tijd van het jaar. Geen kwallen en in de droge tijd.
Kan je helaas niets vertellen over openbaar vervoer, omdat wij alles met de auto doen.
Yeehaw

Dit is absoluut te doen in een tijdsbestek van 2.5 maand.
Zelf heb ik dit in 1 maand gedaan met de auto (Melbourne - Cairns) en dat was ok, maar toch wel wat weinig tijd om rustig aan te reizen.
Tip: reis nog een beetje verder ten noorden van Cairns (nog geen 100 km van Cairns geloof ik) tot in Cape Tribulation National Park, een tropisch regenwoud aan de kust.
Have fun!

OK dank, Melbourne it is!! :nod:

Prima te doen en Melbourne moet je niet missen!
Probeer een theatervoorstelling in de botanische tuinen mee te pakken, schitterend!

Wij hebben met de camper in 2,5 maand het stuk van adelaide naar cairns gedaan + daarvan 2,5 week van alice springs naar darwin. Dat was wel het minimum in deze tijdsperiode dus jij hebt tijd zat om leuke dingen te doen.