Reis Brisbane Cairns

Wij gaan voor een korte trip op bezoek bij onze dochter die studeert in Sydney.
Na 4 dagen Sydney willen we per trein naar Brisbaane en dan in 9 dagen met een huur auto naar Cairns. Is dat te doen of hollen we dan als een stel idioten ons zelf voorbij?
Want vanuit Cairns willen we vliegen naar Melbourne en dan een stuk Great Oceon road doen in 4 dagen
Is dit te doen?
Graag wat reacties.:slywink:

Hi Redlum, welkom op het forum.
Welke tijd van het jaar wil je gaan? En vlieg je van Melbourne terug of weer van Sydney? Brisbane naar Cairns is zo’n 1700 km en behalve minder interessante stukken is er ook van alles te zien zoals Fraser Island. Maar in het natte seizoen (The Wet) zeg maar december-eind maart vinden velen het minder aangenaam in Far North QLD. En je zou ook rekening moeten houden met de schoolvakanties…
Laat eerst maar even weten.
Yeehaw

mag ik je afraden om in 9 dagen van BNE naar Cairns te rijden?
okey, het is te doen, maar het is wel krap en je moet verdomd goed plannen (en dus van te voren weten wat je gaat doen en hoeveel tijd zo’n activiteit kost).
Rockhampton & Townsville zijn beide ook goed per trein bereikbaar, verkorten het stuk dat je nog moet rijden en zo houd je meer tijd over voor activiteiten.
Er is enorm veel te doen in de buurt van Cairns, maar zoals Yeehaw zegt, t is er niet zo heel prettig in hartje zomer (dec, jan, feb).
het hoogseizoen in Far North QLD is dan ook in juli/augustus.

Great Ocean Road in 4 dagen is prima te doen :slight_smile:

ook ik zou het je afraden, grote afstanden en te weinig tijd om echt wat te zien. Ik zou je dan aanraden om

1. gelijk naar Melbourne te vliegen en dan dus 13 dagen voor melbourne en omstreken (oa: philip island, GOR, grampians NP, Wilsons Promontory)

of

1. vliegen naar Cairns en daar een auto huren voor het gebied eromheen. Voordeel is dat alles relatief dicht bij elkaar ligt en de afstanden dus goed te doen zijn (cape tribulation, GBR, Atherton tablelands, Mossman gorge, Kuranda) Er is genoeg te zien en te doen rondom Cairns, ik zou dan ook genieten van die 9 dagen. Die zouden ook hier al bijna te kort zijn.:zon02:

Wij willen van half oktober tot begin november. we vliegen terug naar nederland vanuit Melbourne

Als ik het goed begrijp heb je dus 18 dagen om mee te spelen buiten de vluchten?
Ik heb nooit met een trein gereisd in Aus maar als ik de Australia forums lees is niemand daar erg enthusiast over. Wel over de beroemde treinen als de Ghan, Indian Pacific en Overlander maar niet bepaald over de locale boemels.
Ik zou gaan vliegen en dit keer Brisbane overslaan dus bv:
Day 1,2,3,4: Sydney
Dag 5: Vlucht naar Cairns.
Dag 6,7,8,9,10.Auto huren en rondtrekken. Bv Atherton Tablelands, Kuranda, Daintree NP, Cape Trib, en natuurlijk een dag naar het Great Barrier Reef.
Dag 11: Vlucht naar Melbourne.
Dag 12,13,14,15,16,17: Rond Melbourne. Victoria is prachtig. Behalve een paar dagen in Melbourne kan je een fraaie trip maken via GOR naar The Grampians en via Ballarat (Sovereign Hill) weer terug. Voor deze rondtrip zou je een dag of 5 moeten tellen waarna er nog 2 dagen voor Melbourne overblijven.
Ik wil Brisbane beslist niet afvallen maar neem daar dan ook tenminste 3 volle dagen voor met bv een bezoek aan Australia Zoo. Het nadeel is natuurlijk dat je dan nog een extra binnenlandse vlucht maakt, en dat je korter de tijd hebt voor Cairns eo en Melbourne eo. Choices, choices…
HTH
Yeehaw