We gaan ik oktober naar Aussi en trekken daar met de camper rond en hebben een tweetal binnenlandse vluchten. Nu heb ik voor Brisbane - Cairns 15 dgn uitgetrokken. Mijn vraag is: is dat voldoende om rustig te reizen en nog wat te zien???
Jos en Wil
We gaan ik oktober naar Aussi en trekken daar met de camper rond en hebben een tweetal binnenlandse vluchten. Nu heb ik voor Brisbane - Cairns 15 dgn uitgetrokken. Mijn vraag is: is dat voldoende om rustig te reizen en nog wat te zien???
Jos en Wil
Hi
Is dat inclusief de bezoeken aan Brisbane en de omgeving van Cairns? En willen jullie gaan varen bij Whitsundays?
Brsibane doen we verder niet, we landen daar, slapen een nacht en zijn dan weer weg. Whitesundays pakken we uiteraard mee maar ook als dagtrip
Jos
Moet lukken toch? Ik heb het stuk een keer in vier dagen gereden. Niet dat dat erg relaxt was of dat ik ook nog wat gezien had, maar als je genoeg treuzeld aan het begin van een reis moet je aan het einde ervan wel eens tijd inhalen.
Maar om terug te komen op jullie situatie: Als ik het in vier dagen kan rijden hebben jullie er 11 extra om ook nog echt wat te bezoeken en genieten. Lijkt me geen probleem toch?
Alleen vraag ik me ook af of je hierin ook bedoeld het bezoek aan cairns, want daar kun je je wel een tijdje zoet houden. Ik was er 7 dagen en heb er veel kunnen doen en zien, maar dan kom ik dus op Cairns + Rit naar Brissie op 11 dagen en al wat korter op jullie beschikbare dagen.
Brisbane-Cairns is zo’n 1700 kms maar met de sidetrips veel langer. Eens met Hink voor Cairns en omgeving. We planden ooit 4 dagen maar bleven uiteindelijk een week. Zorg dat je Fraser Island niet mist (vanaf Hervey Bay hele dag) en ook niet de whalewatch cruise (halve dag) Ook in Mission beach verbleven we langer (schitterend) en 2 nachten Townsville. De route van Rockhampton naar Airlie is weinig opwindend.
Yeehaw
Bedankt voor jullie tips. op Australie.nl staat juist dat er in Cairns niets te zien is maar wel een bruisend nachtleven heeft ivm de vele backpackers. Omdat wij beide 50+ zijn hebben we daar geen behoefte aan.
Cairns en omgeving. Probeer eens Trinity Beach, Palm Cove of Port Douglas.
bdankt voor de tip
Ik ga 12 okt vanuit Brisbane naar Cairns met vermoedelijk een huurauto om daar de 17e per vliegtuig verder te reizen naar Melbourne. Achteraf te weinig tijd om de Barrier Reef/Whitsundays of Fraser Island goed te doen, maar is niet anders. Wat zouden jullie wel/niet doen in dit korte tijdsbestek?
Ik zou helemaal geen auto huren maar vliegen tussen Brisbane en Cairns en dan tijd besteden aan far NQLD. Waarom wil je dat hele stuk gaan rijden als je maar 5 dagen hebt?
Er is nog een alternatief, binnenlandse vluchten. Hervey Bay (voor Fraser Island)kost vandaag 75 dollar met Qantas. Of naar Proserpine, 26 kilometer van Airlie Beach (Whitsundays). Maar vijf dagen, het blijft uiterst kort. Als je een paar dagen Cairns rekent (rif en Kuaranda), kun je nog net een excursie naar Daintree en/of Atherton Tablelands maken. Sterkte!
Dank voor de reacties in elk geval, het is een lastige keuze door gebrek aan tijd. Zit nu toch te dubben om vanuit Brisbane paar 100 km noordwaarts te gaan en daar maar eens kijken welke excursie ik kan doen en om daarna toch weer naar Brisbane terug te keren, de 18e wil ik in Melbourne zijn, eventueel nog de 19e…
Ik weet niet hoeveel Australië je al gedaan hebt of nog van plan bent te gaan doen. Ik hoop in elk geval dat je dan een keer meer tijd hebt. Je klinkt nu als iemand die zakelijk onderweg is en een paar dagen speling heeft.
Maar als je het bij zelf rijden wilt houden, worden de Whitsundays al te ver. Airlie Beach is 1200 kilometer van Brisbane, om maar wat te noemen.
Als ik het moest doen deed ik het zo: Via de Glasshouse Mountains, Maleny, Kenilworth en Amamoor naar Gympie. Mooie route. Dan door naar Rainbow Beach of Hervey Bay voor een dag- of tweedaagse excursie Fraser Island. Dan moet je zo ongeveer weer terug. Ik weet niet of Australia Zoo iets voor je is om zodoende toch de Australische dieren te zien.
En een dag Brisbane is ook door te komen. Vooral een trip met de pont op de rivier is leuk, zie je de stad van een andere kant en je kunt er op en af waar je wilt. Zie: http://www.getting-around-brisbane.com.au/brisbane-ferries.html
PS. Je rijdt toch geen RG500 met die helm op?
Dat zijn bruikbare tips Willem, dankje! Ga ik zeker wat mee doen, hoop toch tot Whitsundays te komen, maar misschien niet realistisch…
Zit aan Fraser en Lady Elliot Island te denken (ohja vorig jaar 2½ week in Victoria geweest). En nee, niet zakelijk, puur vakantie, Vanaf 23 okt. 6 wk N-Zeeland:vak02:
Nee hoor, deze foto was op Phillip Island (waar ik vanaf de 19e naar toe ga voor de MotoGP) tijdens mountain-bike tochtje:) De RG500 (leuk dat je dat wat zegt ) berijd ik thuis met een goede helm daarvoor…
Lady Elliot Island is erg mooi, weet ik van mensen die er zijn geweest, en een meer gevarieerde excursie dan Fraser Island omdat je op Lady Elliot dan het rif meepakt. Fraser Island als dagexcursie is ‘gewoner’ omdat je op andere plekken in Australië ook over het strand kunt rijden al blijft dat een aparte ervaring. Wij hebben dat tijdens onze laatste vakantie gedaan in en 6,5 ton zware 4wd motorhome en de eerste keer dat je de duinen door rijdt naar het stevigere strand vraagt wel om een omschakeling in je hoofd. Vooal als je nooit eerder 4wd ervaring had. Maar de banden op 12 tot 15 psi doet echte wonderen.
Ik hoop dat het niet al te hard waait op Philip Island en dat de meeuwen er een beetje wegblijven.
Eerste keer NZ? Ook waanzinnig mooi en veel compacter natuurlijk. Ga je Noord- en Zuideiland doen en hoe reis je daar? Ook auto, of camper.
Lady Elliot klinkt in elk geval als mooie optie, ga ik vast en zeker doen. Auto die ik huur (gewoon een normale en geen 4WD) zal ik wel niet strand mee op mogen, dus ook reden om evt Fraser over te slaan.
Nee idd, op PI kan het in die tijd best winderig en koud zijn, je moet op elk weertype voorbereid zijn.
NZ eerste keer. Ca 6 wk huur ik auto om zowel Noord/Zuid te doen. Alle bekende bezienswaardigheden staan zo’n beetje gepland. Hopen dat het uitpakt zoals ik hoop, kijk er in elk geval zeer naar uit