Mening over Rondreis 3 weken: Sydney-Alice Springs-Cairns(-Brisbane)

Hoi,

26 aug t/m 18 sept gaan wij op huwelijksreis naar Australië!!

We zijn druk bezig met de route te bepalen en de vliegtickets vast te leggen, maar ik hoopte jullie te mening te kunnen krijgen over de volgende route:

• vliegen op Sydney (dag of 3-4 verblijven)
  • binnenlandse vlucht naar Alice Springs (dag of 7: MacDonnell-ranges, Uluru, Kaja Tjuta)
  • binnenlandse vlucht naar Cairns (dag of 5: stad, Great Barrier Reef, Cape Tribulation, Daintree NP)
  • uitstap naar Whitsunday’s

Nu zaten aan het volgende te denken: óf vanuit Cairns terugvliegen naar Sydney en naar huis, óf vanuit Cairns naar Brisbane rijden en vanuit Brisbane vlucht naar huis. De rit Cairns-Brisbane is 18 uur, maar we willen ook de Whitsunday’s bezoeken, dus zijn we al een eind op weg.

Wat vinden jullie? En is de totale reis niet te veel in het tijdsbestek van 3,5 week?

Alvast bedankt!

gr, Mark

Dit is wel heel erg veel in die korte tijd. Ik wilde op mijn huwelijksreis (overigens niet in Australië;-) vooral lekker genieten van elkaar en niet van hot naar her vliegen. Mijn advies: concentreer je op een kleiner deel en bekijk dat goed. Ik zou Alice Springs overslaan en bewaren voor een volgende keer. Echt waar: uluru is indrukwekkend en de omgeving ook, maar ik vind veel andere plekken in Australië zeker zo mooi! Ik zou zeggen: reis in die 3,5 week van cairns naar sydney. Geniet van de prachtige regenwouden onderweg, wandel langs watervallen, snorkel op het great barrier reef, verblijf op romantische stranden, zie koala’s en kangoeroe’s, spot walvissen bij hervey bay, geniet van de uitzichten in the blue mountains en doe nog veel meer! Maar vlieg niet heen en weer via saaie vliegvelden…zo zou ik het doen, maar het is uiteraard uiteindelijk jullie eigen keuze!

1 like

Hoi Francine,

Bedankt voor je reactie!
Is het een goed idee om dan de route Cairns-Brisbane te doen en het stuk tussen Brisbane en Sydney over te slaan?
Ik heb het idee dat we de tijd beter daar kunnen besteden omdat daar meer te zien is?

gr, Mark

Ja, dat is een heel goed idee! Zeker voor de tijd die je hebt! Dan heb je echt een beetje de tijd om dingen te zien en doen.
In Cairns zou ik (na het snorkelen, natuurlijk!) ook even naar het noorden gaan, naar cape tribulation via mossman gorge. Prachtige plek. Daarna de Atherton tablelands. En dan verder langs de oostkust:
-Ik vind Mission Beach ook een prachtige plek om een paar dagen te vertoeven. Mooi strand, je kunt er snorkelen, je kunt een dagje naar dunk island, er zijn wandelingen langs het strand en mangrovebossen en er is een mooie wandeling door het regenwoud.
-Verder richting het zuiden, zou je een stop kunnen maken bij magnetic island.
Dan de Whitsundays kun je bijvoorbeeld een tweedaagse boottocht doen.
-Voor je doorstoomt naar hervey bay is eungella np en finch hatton gorge nog wel mooi. Leuke wandelmogelijkheden en flinke kans op vogelbekdieren in eungella.

• dan Hervey bay en Fraser island, een dag of twee voor het eiland. Ga ook zeker vanuit hervey bay op walvistocht. Grote kans op zeer actieve bultrugwalvissen.
  • noosa is ook zo’n relaxt stadje om even te verblijven. Mooi strand, leuk nationaal parkje en flinke kans op koala’s.
  • Brisbane vind ik, net als veel andere australische steden, weinig interessant.

Veel plezier!