Tips voor onze reis naar Australië

Hoi allemaal,

In September (duurt nog wel ff) ga ik met mijn vriend 28 dagen naar Australië. Hiervoor ben ik nog op zoek naar nuttige tips.
Globaal hebben we al wat op papier gezet en we hebben al veel gelezen maar toch nog even een berichtje op dit forum.
We gaan van Sydney naar de Red Center en hierna hebben we 18 dagen de tijd voor de route Brisbane -> Cairns.
We willen ieder geval Fraser Island bezoeken en een zeiltour bij Whitsunday Island doen.

Aangezien we best veel willen in een korte tijd willen we het deel tussen Hervey Bay en Airlie Beach in een stuk doorrijden maar is het mogelijk om van Hervey Bay in 1 dag naar Airlie Beach te rijden of is dit echt te veel van het goede? De reistijd die ik krijg is 9u en 40 minuten dus als je op tijd vertrekt zou dit kunnen toch? Of is er nog iets tussen deze 2 plaatsen in wat het bezichtigen echt waard is (misschien wel heel veel)?

6 September Vlucht Amsterdam Sydney
7 september Sydney
8 september Sydney
9 september Sydney
10 september Sydney -> Alice Springs
11 september Alice Springs -> Red Center
12 september Red Center
13 september Red Center -> Alice Springs
14 september Alice Springs -> Brisbane
15 september Brisbane -> Camper ophalen
16 september -> Trip Fraser Island
17 september Fraser Island -> Hervey Bay
18 september Hervey Bay
19 september Trip Whitsunday Islands
20 september Trip Whitsunday Islands
21 september Trip Whitsunday Islands
22 september
23 september
24 september
25 september
26 september
27 september Cairns
28 september Cairns
29 september Port Douglas
30 september Port Douglas
1 oktober Port Douglas
2 oktober Vlucht Cairns -> Schiphol
3 oktober Aankomst Schiphol

Hopelijk zijn er mensen die hun ervaringen met ons willen delen. Bedankt alvast!

Natuurlijk kan het, in theorie. Maar dan is het wel bijna 10 uur echt doorrijden. Niet stoppen voor lunch, een wandeling. En dat terwijl er nog ruimte in je schema zit.
Wat ik velen al heb aangeraden en waar ik steevast enthousiaste reacties op krijg is de Marlborough - Sarina Road. Bijna parallel aan de Highway 1, wat trouwens een knap saaie tweebaans weg is. Marlborough - Sarina heeft je zonder dat je er al te gek voor moet doen een echt outbackgevoel.
Verder zou ik zeker de Atherton Tablelands met de Watefall Way en Paronella Park in je schema opnemen. Google er maar eens op.
Later meer,
Willem

Nog even dit, ik heb van de route tussen Brisbane en Cairns een aantal routebeschrijvingen met wat meer details gemaakt. Brisbane tot Gympie, van Gympie tot Mackay en Mackay tot Cairns. En een algemeen bestand met tips voor camperen. Dat zijn Word bestanden en als je ze wilt hebben moet je me even een privé bericht met een hotmailadres sturen.

Hoi Willem,
bedankt voor je snelle reaktie! Ik zal wel even gaan kijken maar dat wordt volgende week ofzo.
Ik heb al een stukje van je site gelezen en lijkt me heerlijk om er zomaar een aantal jaar of maanden tussenuit te kunnen.
Helaas is dat voor mij (nog) niet weggelegd!

Je hoort van me!
Grt Taz!!

Goed, ik wacht het af, je hebt uiteindelijk nog even. Enne, ik weet niet waarom ik mailde dat je een hotmailadres zou moeten opgeven, ieder mailadres is natuurlijk goed. Pret met de voorpret en plezier bij het plannen.