Sydney-Brisbane of Cairns-Brisbane?

Hoi hoi,

Ik ben momenteel in Sydney aan het werk en zal over drie weken gaan reizen. In eerste instantie was mijn plan om de route Sydney naar Brisbane te doen. Ik heb een tijdsschema van drie weken aangezien ik vanaf Brisbane naar LA vlieg.
Nu zit ik mij echter af te vragen welke bezienswaardigheden er tussen in zijn, ik heb alleen nog maar van Byron Bay gehoord.

Op mijn to do list staat duiken op het Great Barrier Reef (beste in Cairns) en Fraser Island. Ik zit me nu af te vragen of ik niet beter een vlucht kan pakken naar Cairns en dan naar Brisbane te reizen. Heeft deze route meer bezienswaardigheden?

Ik houd van een lekkere temperatuur (de 23 graden hier in Sydney is iets te fris), mooie natuur, duiken en ik vind toeristische plekken niet erg. Ik reis alleen als backpacker dus ik vind het leuk om mensen te ontmoeten en uit te gaan. Ik denk dat Sydney naar Cairns en vlucht naar Brisbane niet realistisch is in 3 weken (of wel?), dus mijn vraag:

Welke route heeft jullie voorkeur? Sydney naar Brisbane of Cairns naar Brisbane?

Bedankt!

Groeten Jorien

Cairns - Brisbane geeft jou als backpacker veel meer mogelijkheden voor het doen van leuke dingen. Sydney - Brisbane biedt ook het een en ander, maar dan moet je van de kust af en dat is, als je met de bus reist bijna niet te doen.
En Sydney wordt de komende weken alleen maar koeler. Vergeet ook Airlie Beach met de Whitsundays (meerdaagse zeiltochten voor jongeren) niet. Cairns en Brisbane zijn zelf al leuk voor een paar dagen. Kuranda (met kabelbaan en/of stoomtrein) niet vergeten, net als wellicht Australia Zoo. Je zegt dat je gaat reizen, hoe lang?

Bedankt, hier heb ik wat aan! Ik wil rond 8 juni vertrekken en heb op 29 juni een vlucht vanaf Brisbane. Dat is dus drie weken :).