Ik lees weinig over reizen met baby’s, maar ik probeer het toch.
Wij willen de maand december (4 dec to 4 jan) ongeveer met een baby van (dan) 9 maanden het traject cairns - sydney reizen. Met de camper. Gezien het klimaat lijkt me het beter te beginnen bij Cairns (en in sydney waar vrienden van ons wonen oud-en-nieuw). Toch heb ik wat twijfels en vragen.
We willen liever geen 2 overstappen dus vliegen op cairns lijkt niet handig. Alleen het stuk Brisbane - sydney lijkt me minder interessant. We willen het rustig aandoen, maar ook wel iets zien. Sydney zelf hebben we al eerder gezien dus de bezienswaardigheden (blue mountains bv) kennen we ook.
Heeft iemand tips en adviezen?
ZOuden we bijvoorbeeld op brisbane kunnen vliegen een stuk omhoog kunnen rijden om via het binnenland terug te rijden? Ik weet dat de kustroute erg leuk is, maar hoor niemand over de binnenlanden op het traject cairns brisbane.
dat het niet de ideale tijd van het jaar is weet je waarschijnlijk al. En de grote vraag is hoe je gaat reizen en wat je bedoelt met van Brisbane ‘een stuk omhoog rijden’. Binnendoor kun je denken aan Blackwater, Dalby, Emerald, Charters Towers, Undara Lava Tubes. Veel rijden zonder veel toeristische, hoogtepunten. Het echt outback Australië maar geen kans op verkoelende duiken langs de kust.
Brisbane - Sydney is in dit deel van het jaar juist aantrekkelijker vanwege het weer. Benoorden Brisbane is het inland warm, heet, heter.
Persoonlijk zou ik het op grond van ervaringen helemaal anders doen. Op Sydney vliegen, Snowy Mountains, Victorian Alps, Melbourne en via de kust, Gippsland, Bairnsdale, Eden weer terug. Maar wellicht was je in dat deel al.
Heb je de camper al geboekt, anders heb ik mogelijk nog een tip.
Dank voor de reactie. Het weer zit niet echt mee begrijp ik. Het stuk Melbourne Sydney hebben we al gedaan en is ook een reden dat we terugwillen. ook de Westkust hebben we al gedaan. Het enige wat we nog niet hebben gedaan is het traject sydney cairns en Tasmanie.
Ik hoor weinig mensen erg positief zijn over het stuk Sydney - Brisbane stuk en kan ook weinig informatie over leuke plekken vinden.
Ik zal nog eens wat op een rijtje zetten over het deel Brisbane - Sydney. En je kunt natuurlijk altijd tot Hervey Bay rijden en Fraser Island doen. En de Glasshouse Mountains, Australia Zoo, dan ten zuiden van Brisbane Nimbin niet vergeten, Byron Bay als je dat leuk vindt, dan de Waterfall Way Bellingen Dorrigo, de Western Plains Zoo in Dubbo. Weet niet of jullie echte hikers zijn met baby in borst- of rugzak maar dan zijn de mogelijkheden natuurlijk eindeloos. Wivenhoe Dam en Somerset Dam zijn ook net wat andere bestemmingen.
Wat de camper betreft kan ik je aanraden eens contact op te nemen met www.totallycampers.com. Zijn Nederlanders , Ester en Rene, die al 16 in camperverhuur doen en bemiddelen bij vrijwel alle aanbieders. Is Nederlands stel, ze Skypen met je in het Nederlands en ik heb niets dan goeds van ze gehoord. Ken ze verder niet, heb er nooit gehuurd, krijg geen provisie ;-). Maar een keer mailen kan nooit kwaad.