Campertrip Sydney -Brisbane

:dag:In augustus gaan mijn man,zoon en ik 4 weken Down Under. In die weken hebben wij een camper gehuurd voor 2 weken en wij willen nu van Sydney naar Brisbane rijden en weer terug.Hierbij willen wij natuurlijk ook een aantal Natoinale Parken bezoeken,maar er zijn er zoveel. .Lamington N-P. en Dorriogo N-P. leek ons wel zeer de moeite waard.Heeft iemand nog tips waar we zeker eens een stop moeten maken? Alvast bedankt, Leonie.

Waarom op en neer naar Brisbane en niet door naar Cairns? Ik zelf vond het stuk tussen Brisbane en Sydney namelijk niet het mooiste van Australië.
Hoe oud is je zoon? De Gold Coast heeft veel pretparken. Bijvoorbeeld deze, http://wetnwild.myfun.com.au/ misschien een idee.

Blue Mountains zijn erg mooi! Die zou ik aan je lijstje toevoegen.

Succes met de voorbereidingen!

Beste Merijn 111

Onze zoon is dan 10. Om door te rijden naar Cairns is ons eigenlijk net te ver. Wij willen dit rustig aan doen en niet te veel tijd in de auto zitten.Mijn zoon wordt nogal snel wagenziek. Mede daarom hebben we voor een camper gekozen (zodat hij ook in het woongedeelte kan zitten).Het zijn natuurlijk maar een paar honderd kilometer verder maar dan zit er nog eens extra tijdsdruk achter omdat je weer je vlucht moet halen.Nu zijn we vrij om zover door te rijden als we willen.

Bedankt voor je reactie.

Wij zijn van adelaide naar cairns gereden maar het stuk tussen brisbane en sydney vond ik het minst mooie gedeelte. Ik vond het gedeelte van sydney naar melbourne en van brisbane naar cairns veel mooier.

Lamington np is fantastisch. Wij zijn ook met onze kinderen geweest. Als je een kleine camper hebt kun je overnachten in het park zelf bij o’reilly s.
byron bay is gewoon een heel gezellig stadje.

Ik zou niet heen en terug rijden maar een camper huren, tot brisbane, of melbourne rijden en met het vliegtuig terug gaan. Zorgt voor een iets rustiger reisschema, minder afstanden te rijden en het vliegtuig is gewoon een heel goedkoop alternatief.

Blue mountains is ook erg mooi. Als je richting melbourne zou reizen is jervis bay erg leuk om te doen. Veel dolfijnen gezien en in goede seizoen ook walvisexcursies. Daarbij is wilsons promontory ook een fantastisch np. Op philip island zal je zoon ook zijn ogen uit kijken naar de pinguins (wel toeristisch maar onmisbaar) en de zeeleeuwen excursie.

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Hallo,

Mijn man en ik hebben het plan om volgend jaar naar Australië te gaan, mogelijk voor een maand. We hebben nog niet echt een idee waar we heen willen, maar wel dat we voor natuur en wildlife gaan. Het klimaat speelt hier een belangrijke rol, daar het voor mezelf niet te koud mag zijn. Dus wat is een goed periode om daar heen te gaan en kan men wat adviseren over gebieden, camper huur etc. Zoals ik zeg we hebben nog alles open en willen eerst meningen van andere horen. Dus als men wat info heeft en kwijt wil, ik hoor het graag.
Alvast heel hartelijk dank.

Vriendelijke groet,
Christa :zon02:

Ik vond het mooiste gedeelte tussen adelaide en sydney qua natuur en wat we daar allemaal gezien hebben aan beesten en natuur. Rond cairns is het great barrier reef en het regenwoud natuurlijk prachtig.

1 like

KIJK ANDERS EVEN OP ONZE WEBBLOG: www.meissiesopreis.waarbenjij.nu