Brisbane Sydney 4 weken in maart

hello,

Wij gaan begin maart 2018 naar Brisbane, zullen daar ongeveer een week met onze kinderen optrekken die daar al zijn. Samen gaan we alvast naar Fraser island. Onze terugreis is begin april vanuit Sydney.Hier hebben we dan 3 weken voor.

De eerste week willen we ev een auto huren en de andere 3 een campervan.
Moet je die boeken of is het doenbaar om die ter plaatse te huren.
Mogelijk kunnen we de eerste week meerijden en staat die auto toch maar enkele dagen op een parking.

De afstand Brisbane Sydney is niet zo lang, maar met 3 weken willen we toch een mooie indruk krijgen van dit stuk Australië.

We willen Lamington Park, Blue mountains, wat outback, kleine typische stadjes/ dorpen, watervallen, Grampians ( misschien te ver uit de richting) Tasmanië ? doen en nog tijd hebben om een boekje te lezen.

Wat zijn nog aanraders die binnen deze periode te doen zijn? Wij zijn geen klimmers of surfers.

Mvg, Wout en Conny

Nou, Wout en Conny, jullie willen nogal wat. Mocht je de eerste week willen meerijden in de camper, dan moeten daar wel vijf zitplaatsen met gordels in zitten. En als de anderenn met de camper ergens staan en jullie willen nog even een uitje maken met z’n allen is de auto wel weer handig. Of boodschappen doen of uit eten gaan.
Dan zou ik een plan maken waarbij je de Grampians op voorhand vergeet. Via de snelste en saaiste weg is het zo’n 1100 kilometer van Sydney. Naar Tasmanië met de camper is voor een week ook niks, Dan kun je beter tusssen Brisbane en Sydney wat meer tijd nemen. Lamington is ook geen kwestie van erin en eruit, tenzij je een dagtocht boekt.
Kijk vanuit Brisbane eens naar een route Lamington, Nimbin, Byron Bay, Coffs Harbour, Dorrigo Bellingen Waterfall Way, Armidale Tamworth, Blackheath, Katoomba, Blue Mountains. Maak eventueel ten zuiden van Sydney nog een lus door de Snowy Mountains, neem de skilift naar het hoogste punt van Australia, Mount Koscziusko, pak onderweg Canberra eventueel mee en kom uiteindelijk via de kust, vanaf Bega trerug.
Ik ben dezer dagen niet thuis, daar heb ik van al het bovengenoemde deelroutes, met tips, in Word. Die kan ik je na woensdag sturen als je me een e-mailadres stuurt via een privé bericht.
De camoper zou ik zeker tevoren vastleggen, ddan heb je nog keus.
Sterkte met plannen.

Willem,

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb ons emailadres gestuurd.

Wij hebben al wat gezocht op je plaatsen, aan watervallen geen gebrek.

Mvg, Wout & Conny

Beste wensen voor 2018!