:wereld:
Dit jaar willen wij (mijn man en zoon 10 jaar) in de maand augustus naar Australië.Wij zullen eerst een week in de buurt van Sydney verblijven om vervolgens per vliegtuig naar Brisbane te vliegen. Van hieruit willen wij per camper weer terug reizen naar Sydney. Hier hebben we ongeveer 2 weken de tijd voor.Wij hebben dus tijd genoeg om alles onderweg te bekijken.Mijn vraag is of iemand nog tips heeft waar we volgens jou zeker een bezoek aan moeten brengen en eventuele campings waar we kunnen overnachten.Na deze 2 weken hebben we nog 1 week in Sydney.
Alvast bedankt Leonie.
Hi
14 dagen tussen Brisbane en Sydney is behoorlijk lang. Dat kan ook gemakkelijk in een week. Ik ben zelf geen kampeerder dus kan je geen overnachtings plaatsen geven maar er zijn talloze. Maak je daar geen zorgen om. Wat ik wel zou willen aanraden om 4-5 dagen eerst noord van Brisbane gaan. Naar Australia Zoo (de dierentuin van wijlen Steve Irwin) naar Hervey Bay met een dag voor Fraser Island en een halve dag voor whalewatching. Brisbane naar Hervey Bay is ongeveer 4 uur rijden. Voor de Zoo heb je het grootste gedeelte van de dag nodig en ligt 1 uur rijden noord van Brisbane.
Ten zuiden van Brisbane is Gold Coast, voor de liefhebbers en bv Byron Bay (geweldige stranden)
Hier is een goede site: http://www.tripadvisor.com/Travel-g255055-c3001/Australia:Sydney.To.Brisbane.Coastal.Route.Drive.html
Yeehaw