Van Brisbane naar Sydney per camper

Dit jaar willen wij (mijn man en zoon 10 jaar) in de maand augustus naar Australië.Wij zullen eerst een week in de buurt van Sydney verblijven om vervolgens per vliegtuig naar Brisbane te vliegen. Van hieruit willen wij per camper weer terug reizen naar Sydney. Hier hebben we ongeveer 2 weken de tijd voor.Wij hebben dus tijd genoeg om alles onderweg te bekijken.Mijn vraag is of iemand nog tips heeft waar we volgens jou zeker een bezoek aan moeten brengen en eventuele campings waar we kunnen overnachten.Na deze 2 weken hebben we nog 1 week in Sydney.
Alvast bedankt Leonie.

De Bue Mountains waren voor ons een hoogtepunt van de westkust, supermooie wandelroutes. Als die te lang zijn voor je zoontje kan je ook een een treintje naar beneden nemen en ik heb ook iets gelezen over een stoomtrein. Het ligt niet ver van Sydney dus als je er geen tijd meer voor hebt in je twee weken kan je mischien ook twee dagen/ een nacht vanuit Sydney gaan.

1 like

Beste Martijn,
Dit waren wij zeker van plan om te doen.Elf jaar geleden zijn wij al eens in Australië geweest en dan vooral in en om Sydney.Natuurlijk hebben wij toen ook de Blue Mountains bezocht.Ik vond het heel indrukwekkend (vooral daar waar géén foto knippende Japanners waren).Wij hebben hier een dag rond gereden en kwamen toen per ongeluk bij Walls Lookout.Heb nog nooit zoiets indrukwekkends gezien. Gaan we zeker nog een keer naar toe.
Bedankt voor je reactie.

We hebben het gedaan in 2008, de belangrijkste tip die we je kunnen geven is om vooral de natuurparken die er onderweg zijn aan te doen. Veelal plekken zonder voorzieningen (wel WC en water) geen stroom, maar van een indrukwekkende schoonheid! Net boven Brisbane zijn plekken die ook zeer de moeite waard zijn (mon repos schidpadden leuk voor de 10 jarige zoon), Fraser Island is bijzonder maar geen must! Neem een camper zonder WC/ Douche meer ruimte en je hebt overal prima WC’s en douches. Vliegreis boeken via agency / kantoortjes was twee keer zo duur dan rechtstreeks bij de maatschappij, we hebben de reis (naar Brisbane) daar gewoon via internet geboekt en dat ging prima!

Daal niet te snel af want het wordt steeds drukker in de richting van Sydney Sydney is heerlijke stad. Je kan een goeie deal maken met het Hotel in het voormalige postkantoor in Sydney, goeie appartementen en op loopafstand van centrum.

veel plezier

Gérard Steenbergen

1 like

Hartelijk bedankt voor je tips.Wij waren ook aan het twijfelen over een camper met of zonder toilet/douche.Neem zeker in overweging om toch zonder te doen Bedankt.

Groetjes Leonie.

Is 2 weken niet wat kort voor deze prachtige route? Wij gaan de route Cairns - Sydney doen en trekken daar 8 weken voor uit!
Daarbij is het in augustus wel winter in Sydney, dus kan best koud worden.
Camper met of zonder WC/douche is meer wat je zelf prettig vindt. Als je het niet erg vindt om 's nachts als je naar de WC moet naar ‘de washokken’ te lopen kan het prima zonder. Zonder is natuurlijk wel goedkoper… (een zaklamp is dan wel handig :wink:

Veel plezier downunder!

1 like

hoi spekkoper,
Van brisbane naar Sydney is ongeveer 1000 km. Dit moet toch te doen zijn in 2 weken?
Omdat wij aan de zomervakantie gebonden zijn moeten we in augustus, maar daarom gaan we eerst naar Brisbane omdat het weer daar iets (hopelijk) beter is en als we dan weer in Sydney zijn is het misschien daar ook wat warmer.Het beste weer heb je eigenlijk in september/oktober maar helaas kan dit niet.

het is 919 km exact. Er wordt nu aan de highway gebouwd. Kijk eens op www.rondreizenaustralie.nl voor tips en meer info over de huidige status van het vervoer. Misschien een idee.

1 like

Wellicht leuk filmpje van onze reis met de camper door Australie:

Deel 1: 2006 Australie camper 1
Deel 2: 2006 Australie camper 2

:wereld:

2 likes

Ik ga in september naar Australie en wil voor 4 weken een camper gaan huren, waarschijnlijk bij Apollo omdat zij het goedkoopst zijn.
Nu vraag ik mij af wat voor soort verzekering ik moet nemen / eigen risico.
Op de site staat:

Standard Liability (Bond: $7500) Included in rate
Reduction Option 1 (Bond: $2500) 29 Day(s) x AUD 25.00 each
Reduction Option 2 (Bond: $250 , Liability: $0) 29 Day(s) x AUD 42.00 each

Eigen risico verminderen is dus behoorlijk duur. Optie 2 kost me dan AU$ 1218 voor een periode van 29 dagen. Mocht er een steenslag in komen, dan kan ik dat beter zelf betalen a 200 euro(oid), dan het verzekeren voor dik 750 euro!?

Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen? Welke verzekering nemen jullie?

[quote=Mocht er een steenslag in komen, dan kan ik dat beter zelf betalen a 200 euro(oid), dan het verzekeren voor dik 750 euro!?

Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen? Welke verzekering nemen jullie?[/quote]

Beste Spekkoper,
Het is in Australië altijd verstandig om een extra verzekering te nemen tegen steenslag. Dit omdat er veel wegen niet verhard zijn en er veel vrachtverkeer is. Roadtrains zijn een garantie voor opspringende steentjes en stof. Ook is het verstandig om voor dat je een auto meeneemt foto’s te maken van je auto. Alle hoeken moet je op de foto hebben. Zo kunnen ze je naderhand niet pakken op schade die er al was. trust me.

En wat je camper betreft, Ik ken Appolo niet, en weet niet wat je precies verwacht van camper (geld, leeftijd e.d.), maar kijk ook eens bij Alamo autohuren.nl en Wicked Campers. Daarnaast moet je eens kijken of je een auto kan kopen, en naderhand weer kan verkopen, dit kan soms zelfs met een kleine winstmarge. http://www.carmarket.com.au/
Succes!

:AUSTRALIA