Komende december ga ik samen met mijn vriendin 3,5 weken de Oost-kust langs. Omdat 3,5 weken voor dit stuk erg weinig is (we komen 4 december aan en vliegen 6 januari terug, maar willen Newyears in Sydney vieren en daarna de Blue Mountains in) zou ik graag wat tips krijgen over hoe het maximale uit de reis te halen. We willen graag een camper huren, maar twijfelen over het stuk Sydney-Brisbane aangezien hier minder highlights zijn als het stuk tussen Brisbane - Cairns. Klopt dat?
Wie heeft er tips?
eerste advies als je oud en nieuw in Sydney wil meemaken dan zou ik nu al accomodatie daarvoor boeken. Er zijn veel mensen die de route van Sydney naar Cairns doen het is alleen wel veel hetzelfde namelijk voornamelijk de kustlijn. Ik denk zelf de route Sydney naar Melbourne en eventueel Tasmanie veel leuker is om te doen. Het is hartje zomer dus het weer is daar ook gewoon goed te doen. Ik ben zelf 2 weken op Tasmanie geweest met een camper en kan maar 1 ding zeggen geweldig om te doen. Je kunt dan ook met de camper zelf naar Bleu Mountains rijden en daar verblijven bijvoorbeeld.
Evt vliegen naar brisbane en dan het stuk brisbane-cairns doen? Heb je meer tijd om dingen te zien.
Aanraders:
lamington np
eungella np
fraser island/hervey bay
goldcoast hebben wij overgeslagen.
australia zoo
eilanden bezoeken langs de kust (white heaven beach)
1770. (town of 1770) Geweldige tour naar onbewoond eiland met koraalbezoek!
mossman gorge
atherton tablelands (eerst om cairns heenrijden, naar port douglas, en dan via cape tribulation weer terug naar cairns)
paronella park (met gratis overnachting)
Overigens hebben wij bleu mountains in 1 dag gedaan en dat was voor ons meer dan genoeg. Wij zijn in emu park gebleven. camping lag 1 minuut van treinstation. Met deze trein kon je zowel naar sydney als naar de bleu mountains. Veel goedkoper dan verblijf in sydney.
Ik begrijp dat je al gereserveerd hebt? The great barrier reef kun je beter niet in dec doen, dan is het bloedheet, vochtig en het is gevaarlijk in de zee ivm de box jelly fish. Maar als je er toch bent, geniet ervan!
De oostkust vanaf Brisbane is inderdaad niet zo leuk. Byron Bay is wel heel leuk, maar verder kun je doorrijden. (wat handig is gezien de afstand die jullie in korte tijd moeten afleggen) Sydney is leuk. Wij wilden ook New year daar doorbrengen maar het idee om met 3,5 miljoen mensen in de haven te staan heeft ons doen besluiten NY in the blue mountains door te brengen. Daar hebben we vuurwerk gekeken in een dorpje bij Katamboo. Dat vuurwerk was ook spectaculair! Blue mountains hebben wij 3 dagen gedaan.
Onderschat de afstanden niet hoor! 3,5 week voor jullie afstand is nogal doorkarren…
Zeker naar Byron Bay gaan en neem even de tijd op Frasier Island. Lake McKenzie is echt prachtig!
Noosa vond ik ook vet. Ga eens vissen daar op Tonijn/Makreel en 's avonds lekker op de barbie! Cheers mate!
Wij hebben Cairns - Sydney in 2 weken gedaan en het was te doen, maar moet wel zeggen dat het iets te veel van het goede was! 3,5 week lijkt me idd veel relaxter! Onze route was
Cairns - Townsville - Airlie Beach en Whitsundays - Rockhampton - Noosa - Brisbane - Lamington NP - Byron Bay - Hunter Valley - Blue Mountains - Sydney
De stretch Byron Bay - Hunter Valley was echt dodelijk lang!! Een tussenstop op dat stuk is dus wel een goed plan. Houd er in ieder geval rekening mee dat je in Australië maag 80-100 km/u mag rijden en op stukken waar aan de weg gewerkt wordt aar 40-60 km/u. Het gaat dus allemaal niet zo snel