Wij willen in januari 2016 van Cairns naar Sydney rijden langs de kust met natuurlijk hier en daar een paar nachten blijven , is dat in 2a3 weken te doen , wie heeft er informatie over deze tocht en gaarne wat goede tips !
In twee weken zou ik het niet doen, drie weken is wel het minimum. Ik hoop verder dat je het treft in Cairns want in januari is het niet ‘the place to be’. Drukkend warm de heetste maand en de meeste regen: Cairns - climate, averages and extreme weather records
Hoe ga je reizen? Huurauto of camper of Greyhound bus?
Zaan heeft helemaal gelijk, ik zou het persoonlijk ook niet doen. Vandaar mijn opmerking over het (absolute) minimum. Eigenlijk is drie weken een mooie periode voor Cairns - Brisbane, maar dan niet in januari. Er zijn zo veel mooie alternatieven in januari. Sydney - Melbourne via de Snowy Mountains en Victorian Alps, Melbourne - Adelaide via Great Ocean Road en de Grampians. Of Adelaide - Flinders Ranges - Eyre Peninsula - Adelaide.
Realiseer je verder dat januari de drukste vakantiemaand is en dat heel erg veel vakantiegangers de oostkust opzoeken. Drukte en dure accommodatie zijn de gevolgen.
Enne, we willen je feestje niet bederven, alleen zorgen dat het een feestje wordt, neem dat van ons aan! Toch, Zaan?
Beste Willem 269 ,
bedankt voor jou goede tips maar Sydney-- Melbourne hebben wij al een keer gedaan en we zijn maar 4 weken in Australie en moeten ook nog een bezoek afleggen in Orange .
Maar ik geef toch nog 1 suggestie: Brisbane , Fraser Island, Lake Wivenhoe, Toowoomba, Nimbin, Bellingen, Dubbo, Orange, Sydney. Circa 500 kilometer minder, veel moois onderweg, combinatie van kust en binnenland. Als je wilt weten wat er allemaal te zien is, zeg je het maar. En anders sterkte met het rijden en geluk met het weer ‘up north’. Wat zeggen de mensen in Orange er eigenlijk van?
Groet,
Willem
Hallo Willem ,
Heb met de mensen uit Orange gesproken maar zijn daar niet zo bekend mee, als jij nog meer tips wil geven heel graag !! wij gaan zeker in Brisbane starten
Beste Willem ,
kan jij wat uitvoeriger op deze suggestie in gaan ! Het lijkt ons een prachtige route maar wat valt er zo te zien ??
Groetjes ,
Martinez
ik heb een aantal Word bestanden met routes en bijzonderheden. Als je die wilt hebben moet je me via een privé bericht even een mailadres sturen, dan kan ik ze aan een mail hangen. En ik heb het gevraagd waar weet niet meer of je geantwoord hebt, hoe ga je reizen?
Groet,
Willem