Hallo allemaal,
Wij willen graag in de maanden sept/okt de volgende route gaan rijden.
Melbourne-Adelaide-Ayr-Brisbane-Sydney-Broken Hill- Melbourne.
Kan iemand ons vertellen wat we wel en niet moeten doen/zien.
grtjs sandra
Hallo allemaal,
Wij willen graag in de maanden sept/okt de volgende route gaan rijden.
Melbourne-Adelaide-Ayr-Brisbane-Sydney-Broken Hill- Melbourne.
Kan iemand ons vertellen wat we wel en niet moeten doen/zien.
grtjs sandra
Ik hoop in elk geval dat je niet deze volgorde van steden aan gaat houden. Tikje veel overbodige kilometers zo… Zou in elk geval Silverton toevoegen. Ligt zo’n 25 kilomter van Broken Hill. :zon02:
hoe zou jij de route dan doen??
Zo wie zo niet in een rondje.
Ik zou van Adelaide naar Broken Hill (en Silverton) gaan, dan afzakken naar het begin van de Great Ocean Road richting Melbourne, door richting Sydney (meerdere mogelijkheden) en omhoog richting Brisbane en verder omhoog. Ayr ken ik niet. Maar Cairns is daar weer “relatief” dichtbij. Dus dat zou een eindpunt kunnen zijn? Is al met al wel een flinke afstand.
Er komen vast nog meer alternatieven van anderen langs…
We willen graag in het weekend van 4-7 okt in Bathurst zijn vanwegen de autorace V8 supercars mijn man wil dat heel graag zien
En een rondje is goedkoper dan one way rijden
Ah, dat stond er niet bij.
Wel grappig, wij gingen juist one way omdat dat voor ons goedkoper was (met de camper, ondanks de one way toeslag).
Succes verder!
Wat bedoel je met Ayr? Ayers Rock (Uluru) of het plaatsje onder Townsville. Wat zijn precies je reisdata (aankomst/vertrek). Meestal zijn er geen drop off kosten van/naar Metropolitan area’s (muv Perth) voor autohuur.
Hallo
We zijn gisteren naar de vakantiebeurs geweest en zijn daar door verschillende standhouders erop gewezen dat wij beter van Cairns naar Melbourne kunnen rijden. Omdat dit 1 van de mooiste routes is van Australië.
Alle info is welkom
Denk toch dat het handiger is als je eerst zelf globaal bedenkt wat je wil. Er is op internet enorm veel info te vinden, buiten dit forum om. Je hebt nu al drie verschillende mogelijkheden gepost. En er zijn er nog wel 100.
Het voordeel van Cairns-Melbourne is dat je met de zon in de rug rijdt en dat september-october ook qua weersomstandigheden beter kunnen zijn. Verder sluit ik mij Cgru aan. Het zou prettig zijn als je wat meer info geeft en onze vragen beantwoord. Daar zijn forums voor. Ik kan je wel verzekeren dat de gecombineerde kennis van de forums die ik ken elke vakantiebeurs of internet zoektocht overtreft en dan heb ik het niet alleen over dit forum
Yeehaw
De route blijft Cairns - Melbourne.
We willen 13 sept. vertrekken vanaf amsterdam naar Cairns
Op 17 sept. willen wij de camper op gaan halen.
Op 28 okt de camper terug brengen in Melbourne.
Als het allemaal past willen we het weekend van 4-7 okt in Bathurst zijn ivm V8 supercars die daar verreden worden.
Dan terug naar Sydney en dan langs de kust naar Melbourne via de Australïan Alps.
Als er dan nog tijd is willen we een stukje van de great oceaan road rijden richting Adelaide.
28 okt Melbourne - Dubai voor onze stopover van 3 dagen en daarna terug naar Amsterdam.
Ik hoop dat ik jullie nu iets meer info gegeven heb
Dus aankomst 14 september en je hebt 15 en 16 september voor Cairns en omgeving. Heb je daar al plannen voor? Hoe laat kom je aan in Cairns? Ga je een auto huren voor die twee dagen of bv naar GBR vanaf Cairns? Hoe lang zijn jullie van plan in Far North QLD te blijven, of gaan jullie op 17 september meteen weg. Er is erg veel te zien in dat gebied (Atherton Tablelands, Daintree NP, Cape Trib, Kuranda, Port Douglas etc. )
Voor het ophalen van de RV en boodschappen doen moet je al snel op een uur of 4 rekenen
Wat jammer dat je zo kort in Cairns bent. Het is zó mooi daar, Daintree Park/Cape Tribulation is echt de moeite waard.
En ga je nog wel snorkelen op het outer reef?! Echt zo bijzonder wat je daar ziet, als je in de buurt bent zou je een dag moeten gaan snorkelen (alle boten vertrekken vanuit Port Douglas, evt opgehaald worden in Cairns).
De rest heb ik ook niet gezien, helaas, maar als je alleen maar in Cairns ziet is het echt zonde.
Wij zijn trouwens van Brisbane naar Cairns gereden, was heel mooi hoor.
Wij komen smorgens om half 9 aan in Cairns en willen dan gelijk de camper ophalen, boodschappen doen.
En dan naar een camping voor 2 nachten. Om de omgeving van Cairns te verkennen. We willen graag met die kabelbaan naar dat NP toe.
En voor de rest zien we het wel
Mag je meteen de RV ophalen na een intercontinentale vlucht? Wij zijn ook wel eens 's morgens vroeg in Cairns aangekomen maar toen sloeg de jetlag al snel toe. Met vluchten naar het oosten hebben wij vaak meer problemen dan met vluchten naar het westen.
Ja wij mogen de RV gelijk ophalen. De keuze maak je zelf of dat je dat gelijk doet of een dag later.
Wij komen snachts om 00.40 aan in Brisbane en moeten dan wachten tot 06.40 dan vliegen we weer verder naar Cairns.
Daarom hebben wij ervoor gekozen om gelijk de RV te halen want dan heb je hem gelijk en dan kan je boodschappen doen en naar een camping.
Dat je de RV gelijk op mag halen is één ding, maar of het slim is een ander. Na zo’n lange vlucht was het voor mij vragen om moeilijkheden om gelijk te gaan rijden (in een groter voertuig dan gewend, aan de linkerzijde van de weg, moe van de vlucht). Ik was heel blij dat we dat niet hoefden, was zo brak…
Ja, Cgru heeft daar wel een punt. Hoop dat je wat kan slapen tussen de vluchten. Om die reden hebben wij vaak enkele dagen een stopover onderweg bv in Singapore of Kuala Lumpur maar ik zie dat jullie dat op de terugweg doen.
Inderdaad is er iets voor te zeggen dat je beter 1 nacht goed kunt slapen en dan de RV op gaat halen. Maar over onze keuze hebben we lang na gedacht. En wij willen graag gelijk de RV halen.
Mijn man is vrachtwagenchauffeur dus die is wel gewend om met grote wagens te rijden.
Het is alleen het links rijden daar zullen we aan moeten wennen.
In principe kunnen wij allebei redelijk goed slapen in het vliegtuig.
Voor het links rijden, pas goed op bij rotondes. Het verkeer komt nu van rechts en er zijn nogal wat rotondes in Australia.