onze voorlopige route???

Hierbij plaats ik onze voorlopige route.
Graag zou ik op en aanmerkingen willen krijgen op deze route.
Wij hebben hier 6,5 week voor.

Cairns aankomst 19-9 camper ophalen, boodschappen doen en camping zoeken
Port douglas - snorkelen GBR
Daintree NP
Mareeba
Cairns via Kuranda NP
Millaa Millaa
Brisbane
Byron Bay
Bathurst - wedstrijd kijken van de V8 Supercars in het
weekend van 4-7 okt
Winmalee / Katoomba - Familie bezoek
Adelaide
Kingston SE
Mount Gambier
Apollo Bay
Geelong
Melbourne / Luchthaven - camper inleveren

Al vast bedankt voor jullie hulp

Bedenk wel dat het niet een klein stukje rijden is tussen Cairns en Brisbane (zie maar 1 tussenstop die je echt wilt doen?) Er zijn denk ik nog wel meer plaatsjes die de moeite waard zijn.
En ga je dan vanuit Katoomba door het binnenland naar Adelaide? Lijkt me mooi! Vond zelf het stuk tussen Adelaide en Melbourne niet heel interessant…misschien kun je overwegen via de Grampians NP te gaan ipv helemaal tot aan Adelaide…Wat ik wel erg leuk vond in Adelaide was het Dolphin Swimming…vanuit het haventje in Glenelg!
Qua tijd denk ik dat je wel uitkomt!

ik weet dat we voorlopig nog maar 1 stop plaats hebben tussen Cairns en Brisbane.
Daarom heb ik hier ook mijn route geplaatst want ik hoop hier meer reacties te krijgen voor de route

6,5 week is redelijke tijd voor deze route. Je kunt tussen Cairns en Brisbane makkelijk nog een paar stops maken. De oostkust staat bekend om zijn schoonheid en daar wil je niet in een paar dagen langs crossen.
Neem ook lekker de tijd voor het noorden bij Cairns. Dat is echt een prachtige omgeving en echt waard om wat langer de tijd voor te nemen.
Denk tussen Cairns en Brisbane ook eens aan stops bij Mission Beach (na de Atherton Tablelands), Eungella NP bij Mackay, Hervey Bay (eventueel een trip naar Fraser Island?).
Na Brisbane zijn de gematigde regenwouden bij Dorrigo ook aan te raden om langs te gaan.
Vervolgens via de outback-route naar Melbourne.
Ik ben het eens met Mandy. Na de GOR is het stuk Melbourne-Adelaide niet zo heel interessant. Je zou vanuit Broken Hill (bezoek ook even Silverton en maak een wandeling in de omgeving. Prachtige uitgestrekte vlaktes) richting Melbourne kunnen reizen. Eventueel een safari (huur tijdelijk een 4WD) om Mungo NP te bezoeken.
Daarna inderdaad in een cirkel via GOR-Grampians-terug naar Melbourne.
Mocht je via Broken Hill doorreizen naar Adelaide, overweeg dan ook een omweg via de Flinders Ranges. Prachtig Nationaal Park.
Je kunt ook gewoon tijdens de reis beslissen. Kijk hoe het gaat, hoe snel je reist.

1 like

Ik doe ook nog even een duitje in het zakje. In Mareeba vonden wij het Coffee Centre heel leuk. Je ziet het branden, proeft de verschillen tussen, ik geloof 20 koffiesoorten en de uitleg is heel leerzaam.
Van Cairns naar Brisbane heeft Francine al voldoende aangegeven. Ik voeg er alleen mijn stokpaardje en kleine uitstapje Paronella Park aan toe.
Als je toch naar Byron Bay gaat/wilt vergeet niet een kijkje te nemen in Nimbin. Nog steeds flower power, hippies. Net ten noorden van Brisbane zijn de Glasshouse Mountains ook een klein omwegje waard.
Zoals Francine zegt, De Waterfall Way (Bellingen, Dorrigo) en de Nationale Parken die er aan liggen zijn heel indrukwekkend. Dan zou je een rondje Dorrigo/Belligen, Tamworth, Singleton, Sydney en dan Katoomba en Bathurst kunnen.
Of Tamworth, Dubbo (voor als je van een heeele grote dierentuin houdt waar het lijkt dat dieren niet achter hekken zitten) en dan Bathurst en Katoomba.
We hebben alle routes die ik hier beschrijf zelf gedaan en ik heb van onderweg nog veel meer informatie, ook over mooie (veelal vrije) kampeerplekken. Maar die geef ik liever rechststreeks aan je door.
Dan nog een vraag, moet je naar Adelaide?. Mooie stad, daar niet van. Maar
gezien de zou ik het tijd houden op Mildura (onderweg tochtje op oude rader-stoomboot op de Murray, dan zoals Francie aangeeft Mungo NP doen, dan afzakken naar de Grampians en doorrijden naar Mount Gambier, de sinkholes, Blue Lake, wellicht de kraterwandeling Mount Schank.
Ik denk ook dat als je naar Adelaide gaat, het ‘meepakken’ van de Flinders Ranges iets te veel van het goede wordt, hoe mooi het ook daar weer is. Dan zou ik de GOR doen en eventueel de Otways. En vanuit Apollo Bay de Triplet Falls bezoeken.
Maar er zijn zo veel alternatieven dat je je route ook onderweg nog simpel kunt aanpassen.
Nou, ik laat het er even bij. Als je meer info wilt, kijk op onze website www.dutchjumbo.nl. Aan de hand van de routes 2001-2007 en 2010-2011 kun je zien wanneer we waar waren en de reisverslagen, ook weer opgesplitst in 2001 een 2010, zijn gedateerd, dus vind je daar dan aanvullende foto’s en informatie.
Heel veel plezier bij het plannen. Dat is op zich al hartstikke leuk en opwindend. Fijn weekend en meld je gerust weer, eventueel direct!

1 like