Maand voor Brisbane-Cairns: route?

Hallo allemaal!

Binnenkort vertrekken wij naar de oostkust van Australië, en trekken dan met de camper in vier weken van Brisbane naar Cairns. Daarna hebben we een week om rond te lopen in Sydney.

Omdat we alle tijd hebben, willen we de tijd nemen, en op zoek naar de toffe ‘off-the-beaten-track’ plekken en routes die er rond onze route zijn te vinden.
We houden van natuur en dieren, dus willen graag de natuur opzoeken, en wellicht wat dierenopvang (mooie, afgelegen plekken om te overnachten zijn ook welkom!)

Kan iemand ons helpen aan gouden tips voor de oostkust?

Mvg
Erik en Monique

Ik weet niet precies jullie route (heb nog een tijdschrift liggen met routes maar zit nu op school k zal is zoeken voor je)
Qua dierenopvangen, rond Cairns zit op half uur rijden Cairns Tropical zoo in Palm Cove of Wildlife Habitat Port Douglas -je raad wel denk waar dat ligt- is een uur vanaf cairns en erg leuk dorpje!! En anders bij Gold Coast -ligt meer richting brisbane- Currumbin Wildlife habitat!!

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij port Douglas erg leuk!! Alleen qua verschillende dieren is Cairns Zoo of Currumbin wel erg aantrekkelijk die hebben ook de wombat en dingo!

Ook erg leuk is naar de Dain Tree (tropische gebied bij Cairns/ PD) ik heb nog folders liggen, als je interesse hebt maak ik daar thuis wel even een foto van!!

Oeh wordt altijd zo enthousiast als ik: Australië lees of hoor!! Mijn hart ligt daar nog ergens in de zon!

Euhm voor de rest qua Great barrier reef raad ik -ben volledige naam vergeten- iets met magic Safari ofzo erg leuk!! Goeie bemanning heel vriendelijk en vertrekt vanaf cairns! En dan kun je ook duiken maar is niet verplicht wel heeeeeeeeeeel leuk!!!

En ik heb daar (cairns) een luchtballon gedaan ook super mooi!!!

Laat maar weten als je meer wilt weten! Ik volg dit topic even want vind ik leuk

Via Wereldwijzer app

Erik,

Ik heb diverse bestanden voor het reizen met een camper en een route Brisbane - Cairns met bezienswaardigheden etc. Maar dat zijn Word bestanden dus dan zou je me een mailadres moeten sturen (via een privé-bericht), zodat ik ze je kan toesturen. En verkijk je niet, vier weken is niet overdreven lang.
Probeer in elk geval een dagplanning te maken waarbij je de eerste en laatste dag als rijdag vergeet. Dan de rest invullen (Australia Zoo, Fraser Island, Whitsundays, Atherton Tablelands, Cairns (Kuranda, snorkelen), Mareeba, Daintree, Port Douglas. Eventueel een omweg via Undara Lava Tubes, Emerald en zo zijn er nog wat anders dan anders bestemmingen.

Erik en Monique,

er ging me ineens een licht op. Vorig jaar hebben we jullie plannen voor het NT besproken. Is die reis nog doorgegaan? En waarom word je eigenlijk geen lid van het forum, dat maakt de communicatie veel makkelijker.
Groet,
Willem