Roadtrip Brisbane - Cairns vrouw alleen te doen?

Hi y’all,

In november ga ik mijn avontuur tegemoet van 4 wkn Australie, waarbij ik gekozen heb voor Sydney, Brisbane, Cairns.

Graag wil ik een roadtrip maken van Brisbane naar Cairns, waar ik o.a. Fraser Island, Noosa, Whitsunday Islands aan wil doen. Daar zou ik zo’n 14 dagen voor uit willen trekken.

Nu wilde ik graag een campertje alleen willen huren (vanwege de vrijheid en flexibiliteit) en deze trip willen maken.

Nu vraag ik mij af in hoeverre dit te doen is als vrouw alleen (30jr. wel wat levenservaring, dus niet zo heel naief).

Kan je ook overal overnachten met een campertje? Veiligheid mbt overvallen worden, wilde dieren etc.

Zijn er bepaalde plaatsen die ik zou moeten vermijden of juist moet bezoeken?

Ieand tips voor goedkope verhuurbedrijven met wel goed onderhouden auto’s (kleine kans op panne onderweg)?

Kortom mocht men tips hebben dan hoor ik dat graag!!

Cheers,
Riée

Heey Rie,

Ik ben 2 jaar geleden met mijn vader en broer ook naar Australie geweest, wij hebben daar een auto gehuurd en zijn van Brisbane naar Cairns gereden in 3 dagen met stops ondertussen bij motels. Het rijden was allemaal goed te doen en eenmaal in Cairns aangekomen wisten we waarvoor we het gedaan hadden haha. Cairns is echt geweldig, daar hebben we alleen vakantie gevierd en gesnorkeld bij het Great Barrier Reef. Heel veel plezier alvast,

Groetjes Guillermo

Over campings aan de oostkust weet ik niet zo veel. Maar het lijkt mij goed te doen.

Als je alleen bent moet je dus ook alle afstanden alleen rijden. Je kunt overwegen om een paar keer een backpacker mee te nemen om zo de kosten van brandstof te delen en het rijden af te wisselen. Hoewel een ander laten rijden officieel misschien niet mag van de verhuurder.

Goed inlezen en je zult een goed idee krijgen waar je heen wilt.

Succes!

Beste Riée,

wij huurden een breezer bij Backpackercampervans en vonden deze zeer goed prijs-kwaliteit. 14 dagen is niet veel dus je zal keuzes moeten maken en toch best een beetje plannen. Onze hoogtepunten van dit stuk Australië:

1. Great Barrier Reef
  2. Lady Musgrave Island
  3. Cape Hillsborough NP
  4. Fraser Island (probeer hier toch een toer van minstens 2 dagen te doen)

Campings zijn er in overvloed en zijn super goed uitgerust. Bbq’s, Camp Kitchens met ijskasten, douches, Laundry,… zijn bijna altijd aanwezig.

Info over ons huis op wielen vindt je op deze post op onze website:

Verder kan je hier ook wat info en foto’s vinden over de plekken die wij daar bezochten.

Succes!

Hoi,

ik neem aan dat je al hebt geboekt. Anders had je het beter andersom kunnen doen, Cairns naar Brisbane. Het scheelt ook nog of je begin november vertrekt, dan zou je begin december in Cairns zijn. Eind december zit je aardig in het regen- en stormseizoen. Maar koud zul je het niet hebben ;-). Je kunt/wilt je camper niet wat langer huren? Twee weken is wel kort, met al het moois onderweg en in en rond Cairns.