trip cairns/sydney 17 dagen

wij vliegen 4 maart volgend jaar naar cairns in australie. daar hebben wij een camperbusje gehuurd voor 17 dagen, daarmee rijden we naar sydney. heeft iemand tips voor leuke campings of speciale slaapplaatsen? en heeft iemand tips voor leuke exursies of dingen die we echt niet mogen missen? we horen het graag :slight_smile:

robin en saskia

Jeetje, dat is nogal een afstand om ‘even’ wat tips voor te geven. Je reist als het ware van Nederland richting Spanje. Er is zoveel te zien!
Kunnen jullie aangeven wat jullie leuk vinden, dan kunnen wij onze tips daar op aanpassen. Willen jullie bijvoorbeeld vooral stranden zien of ook het binnenland in. Zijn jullie wandelaars of zit je het liefst vooral in de auto? Wil je de natuur in of ben je meer van de extreme sporten (parachute springen e.d.)??
Veel toeristische highlights waar de veel reizigers heen gaan: Cairns > snorkelen, Atherton Tablelands > mooie watervallen, Mission Beach > mooi strand/parachute springen, Airlie Beach : zeilen bij de Whitsunday’s, Hervey Bay > Fraser Island, Australia Zoo, Brisbane, Byron Bay, Sydney, Blue Mountains.
En dan sla je dus nog duizend andere prachtige plekken over…er is zo verschrikkelijk veel te zien en doen…
17 dagen is niet echt lang, dus is vrees dat je Cape Tribulation, ten noorden van Cairns moet overslaan. Ook omdat je nog in een staartje van het regenseizoen zit.

Wat je ook kunt doen: Lonely Planet heeft een speciale uitgave van alleen de oostkust van Australie. Schaf dat boekje aan en kijk wat je mooi lijkt! Ga gewoon rijden en kijk waar je uit komt.

Qua campings: die zijn er langs de oostkust in elk geval voldoende. Geen enkel probleem. Op de meeste road maps die je koopt, staan de campings aangegeven. En bij veel verhuurde auto’s zit ook zo’n kaart.

bedankt voor je reactie :slight_smile:

we houden wel van de natuur, en watervallen vinden wij ook echt gaaf. we vinden het ook erg leuk om wilde dieren te zien. ik maak graag mooie foto,s van dat soort dingen. maar we willen ook wel wat toeristische dingen zien! ik denk dat ik ook nog even ga kijken voor dat lonyley planet boek.
alvast bedankt

Als je van natuur houdt, zou ik ook zeker Eungella National Park niet overslaan. Een van de beste plekken waar je een goede kans hebt op vogelbekdieren. Zorg dat je er overnacht en ga 's morgens vroeg kijken.
Ook Lamington NP en Dorrigo NP zou ik zeker bezoeken. Zeer de moeite waard.

Hoi Robin en Saskia,
Wij zijn net terug uit Australie en hebben in Australie aan de oostkust de volgende wilde dieren gezien:

Cape Tribulation: bandicoot, crocs en wallabies. campings: Lync Haven en Cape Trib camping. Vanaf beide campings kun je wandelen.

Atherton Tablelands: De platypus bij Yungaburra tijdens de wandeling bij de Peterson Creek. Een python en een zwarte slang met een rode buik tijdens de wandeling bij Eacham Lake. Kraanvogels en Possums. Wij hebben daar overnacht bij een jeugdherberg On the Wallaby, waar je ook je camper kunt neerzetten voor 10 dollar pp per nacht. Erg leuk.

Mission Beach: The cassowary Bird. Heel bijzonder. Tijdens een wandeling bij Lacey Creek maar ook gewoon op de camping kwamen we deze bijzonder vogel tegen.

Magnetic Island (vooral niet overslaan, vonden wij een hoogtepunt) :
De Koala met een baby. Tijdens een wandeling van het ene baaitje naar het andere baaitje. En nog een alleenstaande Koala tijdens een wandeling naar The Forts. Overnacht bij een camping in Horseshoe Bay: Bungalow Bay.
Ook hebben we hier veel Rock Wallabies en andere wallabies gezien.
Ga vooral ook eens snorkelen in een baaitje: Sting Rays, schilpadden, prachtige waterslakken.

Cairns: heel veel flying foxes, possums en natuurlijk het de wereld onder water. Ik heb tijdens het snorkelen twee haaien van wel een meter of twee gezien. Mijn zoon heeft tijdens het duiken een Leopard Sharke gezien.
Er is in Cairns een fijne camping midden in het centrum (Cairns Holiday Park). Je kunt dan lopend naar de Esplanade.

Marinka