Beste mensen,
In juli van dit jaar wil ik met mijn man en 2 andere vrienden naar austarlie, (voor 4 weken)
Omdat het dan niet een warme periode is.
Wil ik hoofdzakkelijk blijven in Cairns, waar het weer wel lekker warm is.
Maar nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen:
Lijstje waar ik zoal naartoe wil:
Sidney/cairns en verder naar het noorden reizen.
-Waar kan ik het beste landen?
Omdat ik maar 3 dagen in sidney of melbourne wil verblijevn wil ik vandaar zelf een binnenlandse vlucht naar cairns boeken.
Wat is handig?
Om in sidney te landen en dan een vlucht naar cairns boeken?
Of in cairns landen en dan de laatste dagen in sidney verblijven? Welke optie is goedkoper en handiger?
Kan ik bijv. in cairna een camper huren en vandaar verder naar het noorden trekken?
Wat zijn leuke bezienswaardigheden??
Zijn binnelandse vluchten makkelijk te boeken?
:dag:
Kunt u mij aub op weg helpen.
Met vriendelijke groet,
Sharmila
Ben in juli van Darwin naar Uluru gereisd, en begin augustus van Brisbane naar Cape Tribulation. Overdag was het overal lekker warm. Alleen het 1e stuk (Darwin/Uluru) was het ´s nachts tegen vriespunt, maar zo gauw de zon doorkwam was het warm. Dus als je 4 weken naar Australie gaaat kun je vanaf Brisbane naar het noorden gaan en aldoor lekker weer hebben.
Je kunt ook rond Cairns naar Eungella park gaan, en naar het noorden gaan richting cape tribulation.
(Doe vooral een nightwalk!)
Je kunt nog verder naar het noorden gaan, maar of dat met camper gaat weet ik eigenlijk niet. Staat me bij van niet, maar dat kun je google-en.
Persoonlijk vind ik het zonde als je alleen rond Cairns gaat zitten als je 4 weken hebt, je kunt veel meer van Australie zien en het is zeker de moeite waard. En kost ook aardig wat, dus haal er meer uit zou ik zeggen.
Wat goedkoper is weet ik niet.
Wij zijn van Cairns terug naar Amsterdam gereisd. Dat was een hele reis. Je moet nl eerst naar Darwin, omdat Cairns geen internationale luchthaven is. Daar moesten we 4 uur wachten voor we verder konden.
Onze trip ging daarna via Singapore en Londen naar Amsterdam. We vlogen met Quantas, dat was toen het goedkoopste.
1 like
Deze topic verplaatst naar Reiscafe, voor eventueel meer reacties!
Nou, Sharmila, je hebt wel een beetje hulp nodig. Je schrijft dat je vooral in Cairns wilt verblijven, vanwege de temperatuur. Maar daarna duiken ineens Melbourne (gemiddelde temperatuur in juli 6 tot 13 graden) en Sydney (9 tot 17 graden) op. Als ik jou was, zou ik naar Cairns vliegen en daar vandaan naar Brisbane (10 tot 22 graden) reizen. Zo heb je de langste reis (minstens 36 uur) op de heenweg. Dan kun je onderweg de bekende dingen zien en doen. Cairns en omgeving Atherton Tablelands, Whitsundays, Fraser Island, Glasshouse Mountains.en zo nog een heleboel andere attracties. Je zult je echt niet vervelen. Veel verder noordelijk dan Daintree kom je met een huurcamper overigens niet. Duik er eerst nog maar eens verder in. In Sydney landen, daar een paar dagen in de stad rondkijken en daarna doorvliegen naar Brisbane kan natuurlijk ook. Binnenlandse vluchten zijn makkelijk te boeken en het goedkoopst als je ze zo vroeg mogelijk boekt. Maar dan moet je wel een strak plan hebben, want de goedkopere tickets zijn niet te wijzigen. We horen wel weer van je. Nog één, aankomen in Brisbane, met de camper naar Cairns, binnenlandse vlucht terug naar Brisbane en daar vandaan weer naar huis. Dan ben je heen en terug minder dan 24 uur onderweg. en vlieg je met Emirates. Dat is ook een groot voordeel. Succes met plannen en je meldt je maar weer.