Welk national park?

Ik heb het plan om naar pilanesberg te gaan 2 dagen, kololo (park of cheeta wildlife ranch) 2 dagen en 3 dagen naar krugerpark.
Echter kijk ik net even naar prijs krugerpark en enkel voor 2 volwassenen en 2 kids (prijs auto kan ik niet vinden) betaal ik al 52 euro per dag.

Andere parken betaal je 20- 35 euro.
Is krugerpark deze entree waard? Of zijn andere parken net zo mooi.
Wil ook nachtje in het park slapen in bungalowachtig huis liefst met zwembad ivm kids en plek waar je nog wel wat kan zien van omgeving. Tips?

Twee vragen dus… is krugerpark prijs waard en tips kindvriendelijke accommodatie.

Mvg Marjan

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Wereldwijzer mobile app

Kijk even hier https://www.sanparks.org/tourism/tariffs/

Bedankt voor je reactie. Dit betreft echter de prijzen. Deze had ik reeds gevonden op de website van krugerpark.
Kololo en pilanesberg zijn echter vele malen goedkoper (staan hier tevens niet bij in het lijstje) vroeg me af of dit prijsverschil het waard is en kruger echt anders is (zoiezo veel groter:)
Ook had ik al accomodaties gevonden maar ben op zoek naar tips/ervaringen welke accommodatie in het park andere zijn geweest met kinderen.
Groetjes

Nee Kololo is een accomodatie met een parkje er om heen met on gevaarlijk wild, geen big5 , de fee zit bij de prijs van de accomodatie. Wil je naar Welgevonden Dan moet met een safari mee en die prijs zit Dan weer de toe gangs prijs. In Welgevonden kan je niet zelf rijden is een prive park en de gate fees betaal je dab bij je accomodatie. Ook Pilanus Park is een prive park. Dus gate fees van Nationale Parken ( Parken van de overheid) die kan je op Sanparks vinden, andere Parker dus niet.

de entree fees zeggen niets over een park. Kruger is super groot en je kan daar zelf rijden. Of je veel dieren ziet, maar dat is voor elk park, ligt er gewoon aan of je geluk heb.

Pilanus kan je ook veel zien, neem eigen drink en eten mee. Daar kan je alleen bij de lodge restaurants eten. Maar ga daar nooit in een weekend heen, Dan is het super druk.

En let in Pilanesberg op voor potholes. De wegen zijn zeer slecht onderhouden (afgelopen januari). Maar wel een heel mooi park. Overnachten is wel prijzig bij de ingang van Pilanesberg. Voordeel van Kruger is dat je in het park kan blijven.
Mijn voorkeur gaat uit naar Krugerpark maar Pilanesberg was zeker geen straf.

Hallo

52 € voor vier personen is inderdaad niet niks, maar vergelijk
het met een dagje efteling met vier personen bent u inclusief
parkeren 150 € kwijt!
Zelfs de beekse bergen is dubbel zo duur, je rijd er bumper
aan bumper en in hooguit een uurtje doorheen!
En ik kan u verzekeren dat Kruger vele malen meer voldoening
geeft en iedere cent waard!
Zorg dat je s’morgens ruim voor opening voor de gate staat
en u kunt zowat 12 uur lang met volle teugen genieten!

Veel planplezier

Bedankt voor de zeer bruikbare tips. @peter. Ik ga ook nooit naar efteling omdat dit zo duur is, laat staan twee dagen achter elkaar:) 12uur rondrijden met twee kids (2jr en 5jr) lijkt me ook niet zon goed plan dacht eerder aan 2x 2uurtjes.

In welke accommodatie/camp hebben jullie in kruger overnacht. Beviel deze en kan je nog wel wat van park zien?

@sabbie net even gekeken naar accommodatie en je heb gelijk goedkoopste accommodatie bij pilanesberg is 91,- per nacht dan nog 1tje van 112 en rest is boven 200,- :s

Hallo

Nou twee maal 2 uurtjes gaat vrees niet werken in een immens park als Kruger
Vergis u niet, oppervlakte zo groot als België!
Je haalt in die tijd nauwelijks een uitstapplaats of rustplaats en dan zou
je al weer moeten omkeren!

Ik zou dan eerder voor de wat kleinere parken kiezen, of de privé parken,
maar die zijn gelijk nog een stuk duurder!

En overnacht hebben we in diverse, luxe en in tenten, groot en klein
en zelfs in Skukuza dat over het algemeen als te massaal word aangegeven, maar wij
zaten daar in een huisje aan de rivier en konden in onze eigen tuin
tot in de kleine uurtjes van het nachtleven in en langs de rivier genieten!

Vraag me ook af als u budget zo klein is of het wel verstandig is om
een toch vrij kostbare reis met kleine kinderen te maken, wellicht
is het dan verstandiger om een of twee jaar door te sparen, zijn
gelijk de kinderen ook weer wat meer toe aan grotere dagtrips!

Veel planplezier!

klopt wat Peter zegt. in die parken rij je de hele dag rond. 2 uurtjes in een park nee gaat niet.

Ooo hoe lang doe je dan over de paul kruger gate naar skukuza. Schatten dat op uurtje:s

@peter Reis is reeds geboekt…haha er is geen weg meer terug. Nu enkel juiste route vinden en denk dat je echt niet naar zuid Afrika kan en dan niet even voet,ehhh of auto op krugerpark bodem kan hebben gezet

Dat kan best hoor, wij gingen pas naar Kruger na een aantal jaren…

Ja, de entreeprijzen voor buitenlanders is niet min. Persoonlijk betaal ik dat “graag” , ik zie dat niet alleen als entreegeld maar ook als een bijdrage om deze prachtige parken te kunnen behouden. Ik vind mijzelf erg gepriviligeerd dat we kunnen genieten van deze uitzonderlijke natuur en de wilde dieren in hun habitat te zien.
Het onderhoud van de parken kost handenvol geld maar is essentieel in het behoud van vele species. Ik hoop dat onze bijdragen ervoor zorgen dat de volgende generaties ook nog de kans krijgen om leeuwen en olifanten in t wild te zien!

Tot zover mijn preek :wink:

Hallo

Van Paul Kruger gate tot Skukuza zonder op of om te kijken
hooguit een half uur via de verharde weg!

Maar doe je de onverharde weg langs de rivier en je hebt
een klein beetje geluk kan dat alles tussen één en vier uur zijn!
Wij hebben met vrienden ooit overnacht in Skukuza en reden s’ morgens
tussen 6 en 7 uur de poort uit en 4 uur later hadden we 11 km
gereden, er was van alles te zien!

Maar dat zou toch zonde zijn, even bij Skukuza gaan keren,
doe dan tenminste een rondje, bij voorbeeld bij Malelane in
en Paul Kruger uit, kun je toch nog eventueel op enkele plaatsen
een korte of langere stop doen, keuze genoeg om even naar wat
onverharde wegen een beetje uit te wijken, en kans om meer wild te zien!
De genoemde weg is een van de drukste van heel het park, dus de
kans om veel wild te zien daarom ook kleiner!

Ik zal het mis hebben, maar heb nog steeds vaak de indruk dat veel
touristen de indruk hebben dat ze in een dierentuin gaan rijden
waar aan een kant van de weg de olifanten lopen en aan de andere
kant de giraffen met hier en daar een leeuw!

Veel planplezier!

Was ook niet mijn plan om enkel dit half uurtje te rijden maar wel daar accommodatie te boeken en aan de hand van energie en kids rond te gaan kijken. Kan ik bepalen a.d.h.v de eerste parken. Misschien vinden ze het wel geweldig en houden ze het uren vol.

@metkids, ik heb je een pb gestuurd. Groetjes Dionne

Hallo

Misschien is het dan ook nog een optie om een rondje
Numbi Gate — Paul Kruger Gate via Skukuza te doen!
Deze liggen minder ver uit elkaar en het geeft toch nog wat
afwisseling!
Vergeet niet bij de ingang een kaartje te kopen van het park!

Veel planplezier

Hi, kijk ook voor B&B! Goedkoper en veel mooier en “echter”. Hebben daar een B&B bij een pastorie gedaan was schitterend . Mogelijk in heel ZA grt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dag Marjan,

Naar Zuid-Afrika gaan en niet naar Krugerpark kan best hoor! Wij zijn met onze dochter ook niet naar Krugerpark geweest maar wel naar Waterberg. De reden is dat Waterberg gebied malariavrij is en Krugerpark niet.

Succes met plannen en voorbereiden!