Pilanesberg vs Kruger

Beste allen,

Gaan dit jaar in november onze eerste Zuid-Afrika reis maken (eerste Afrikaanse reis eigenlijk).
We trekken van Johannesburg naar Kaapstad. We gaan vooral voor natuur, hicking, eventueel fietsen.

We willen ook wildpark doen, maar we zijn (voorlopig) geen fanaten of er gigantisch in geïnteresseerd.

Onze vraag: Is het dan niet even goed om gamedrive in Pilanesberg te doen ipv Krugerpark? Heb al redelijk wat gelezen over Kruger en als ik dat dan toch zou doen, zou ik het Noorden willen doen, maar dan zijn we natuurlijk veel meer tijd kwijt (voor iets dat nu niet onze prioriteit is).

Iemand ervaringen (goed / minder goed) met Pilanes? En daar eventueel tips voor betaalbare accomodatie? Waarschijnlijk buiten het park zelf dan maar waar?

Thx alvast!!

Wim

Pilanesberg is een heel mooi park, het is veel kleiner dan Kruger, je kan er redelijk wat dieren zien, net iets minder katten, maar wel veel neushoorns. De natuur is er prachtig, het ligt in een uitgedoofde vulkaan.

Kruger is zeker wel de moeite, maar het ligt eraan hoeveel tijd jullie hebben en welke route jullie willen nemen. Het noorden van Kruger is prachtig, maar voor een eerste safari zou ik eerder het zuiden aanraden. Veel toegankelijker en meer dieren te zien en makkelijker te spotten. Het noorden is veel meer remote, je ziet er veel minderen bezoekers, maar wel minder dieren. En een omweg als jullie nadien dan naar het zuiden verder willen.

Ik heb steeds gekampeerd in Pilanesberg, dus even geen advies voor goedkope accommodatie.

Pilanus park is best mooi, nooit in het weekend er heen gaan, dan is het veel te druk daar. De big 5 loopt daar rond, maar jet is geen dierentuin,mdus moet jezelf de dieren zoeken, je kan ook met een ranger in een open auto het park bezoeken, maar zelf rijden is ook leuk.

Kruger, is erg mooi en heel erg groot. woj waten vaak in het Noorden daar via Phalabowra gate en altijd best veel gezien, olifanten, buffells, leeuwen
en zelfs cheetah met jong, WOW, kippenvel hoor. Maar je moet altijd geluk hebben de dieren te zien, het is geen dieren en dit is duizend maal beter. Na al die jaren is en blijft het mooi die wilde dieren.

Buiten het park, maar ook binnen het park kan je best redelijk overnachten. Kijk op de Pilanus National park side…http://www.pilanesbergnationalpark.org. Net buiten het Park zijn niet (meer) goede plekken helaas,mof je moet rond Rustenburg gaan zitten 52 km van Pilanus

Ok! Bedankt voor de reacties!
Denk dat we Pilanes gaan doen en Kruger overslaan. We hebben wel een 4 weken, maar er zoveel te zien dus als het wild spotten ons echt aanstaat dan komen we wel eens terug :slight_smile:

Kruger zou ik ook zeker doen hoor,mos weer totaal anders… Ieder park is anders, geweldig gewoon.