Kruger Park, welk gedeelte

Hallo,

we willen volgend jaar juli/augustus 3 weken naar Zuid-Afrika met onze kinderen van 16 en 18. Onze planning is tot nu toe als volgt:
1 n. Johannesburg
4 n. Kololo Game Reserve
2 n. Magoebaskloof (canopytour)
Kruger Park (noord/midden) ?
2 n. Panoramaroute
Kruger Park (zuid) ?
2 n. Swaziland
5 n. Hluhluwe
1 n. terugweg naar Johannesburg

Voor het Kruger Park blijven er zo nog 3 nachten over. We houden niet van plekken waar het wemelt van de toeristen, daarom misschien het zuiden van het Kruger Park overslaan? Maar ik heb ook gelezen dat daar juist de meeste dieren zijn. Wie heeft er tips voor ons?

Je moet altijd gelukt hebben om dieren te zien in parken. Wij hebben en nog zien altijd veel dieren als we Phalabwora gate ingaan…

Hoi,

Ja het zuiden kan druk zijn, maar als je niet in de buurt van Skukuza verblijft, dan valt het alles mee denk ik.

Ook van de asfalt wegen af en je ziet veel minde mensen. Dat kan ook prima met een gewone auto.

Wij zijn 2 jaar geleden tegen de klok in gereden en dat beviel ons prima.
Dan eindig je vrij zeker met lekker weer.

Voor ons verhaal:
Http://www.hermanns.nl/Travels

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Ik vind persoonlijk dat Kruger zoveel meer is dan dieren spotten. De natuur is prachtig en in bepaalde delen van Kruger kan je weer andere dieren zien die niet zo frequent voorkomen in plaatsen waar het groot wild zit.

Ik heb zowel het uiterste noorden als het zuiden bezocht. Ik heb er een paar praktische posts over geschreven. Misschien even lezen en zo wat conclusies trekken over wat jullie zelf graag willen zien (posts zijn wel in het engels :slight_smile: )

Mooie plannen. Ik zou vanaf Johannesburg bijv. ook Pilanesberg National Park inplannen (2 nachten) en dan het verblijf bij Kololo iets inkorten (of elders nachten ‘winnen’). Kololo is wel heel leuk omdat je van daaruit naar Welgevonden kunt (Big 5) en ook bij Kololo zelf kun je lekker mountain biken / wandelen omdat dit juist geen Big 5 park is!

In Pilanesberg kun je lekker zelf rond crossen en je eigen game drives doen of kiezen voor een georganiseerde drive. Met kinderen kun je zo goed afwisselen.

De Panoramaroute is prima in 1 dag te doen. Nog geen 200 km van Hoedspruit naar Hazyview of andersom (al naar gelang de route). Dat is dan een dagje geen wilde dieren maar mooie natuur, landschappen, watervallen, bergen etc. Zeker een aanrader!

Kruger Park is midden en zuiden prima.
Voor de kust zou ik in gedachten houden dat het daar in de Voorjaarsvakantie (april-mei) prima is - aan zee. Maar als jullie denken aan de zomervakantie (juli-aug), dan is het zelfs aan de Indische Oceaan wel redelijk koud hoor!
St. Lucia, Hluhluwe en omgeving zijn mooi, maar ik weet niet hoeveel dagen je daar echt in wilt plannen. Ik zou in totaal met 4 / 5 dagen ook prima kunnen plannen.

Alvast heel veel voorpret gewenst en bij vragen staat dit forum altijd klaar met goede tips en info.
Ook als de route concreter wordt, kun je die prima nog een keertje laten checken.

Met warme groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
**ZaZoe Xperience
**

Bedankt voor jullie reacties! We hebben het programma wat aangepast en denken nu aan

1 n. Johannesburg
2 n. Drakensbergen
1 n. Mpilacamp (iMfolozi)
4 n. omgeving Hluhluwe
2 n. Swaziland
2 n. Graskop
2 n. Manyeleti
2 n. Kruger Park (Olifants)
1 n. Kruger-Bateleur
1 n. Kruger-Punda Maria
2 n. Magoebaskloof

De route andersom dus, en Kololo hebben we laten vallen, dat werd ons te prijzig.
Vanuit Hluhluwe willen we mee met een georganiseerde safari, een bootcruise maken, naar Cape Vidal en naar Mkuze park. Vanuit Manyeleti willen we ook mee met een gamesafari en daarna zelf het Kruger Park in.

Hebben jullie nog opmerkingen/tips over dit programma?

O ja, ik had bij Drakensbergen de acco Treks, Trips and Trails gevonden (via een aantal boekingssites). Heeft iemand de website van deze acco of een e-mail adres of een andere tip in dit gebied voor ons?

wij gaan dit jaar ongeveer hetzelfde rondje doen. Wij kiezen echter niet voor de Drakensbergen vanwege het weer in de winter daar. Wij kiezen voor Ndaka safari lodge dichtbij ladysmith. Dit is inclusief maaltijden en 2 drives per dag. Net als Tembe vinden we dit nog redelijk te betalen voor zo’n all inclusive ervaring. Je komt hierdoor toch dichter bij de dieren dan de self drives in Kruger. Mpila tenten doen we graag weer. Voor de afwisseling, lees kinderen, verblijven we ook in badplaas forever resort in plaats van Swaziland. Hlane vonden we mooi maar de hekken voelden niet wild aan en in ZA zagen we meer wild. Voor Olifants zul je echt 11 maanden van tevoren moeten boeken. Heb voor dit jaar eindelijk lower sabie kunnen vastleggen. Het is drukker maar even buiten de hoofdwegen ben je zo weer alleen. En in onze ervaring zie je echt veel meer interessant wild. Nu nog een auto huren…

Ik sluit me aan bij de tip om in Kruger Park wel zo snel mogelijk proberen te boeken. Gaat via de centrale boekingssite: www.sanparks.org Veel zit al vol inderdaad :wink:

Groetjes en veel voorpret,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Inderdaad Nambiti plains is mooi en relatief nieuw park. De lodges zijn toch nog aardig ge prijst daar, maar rond Kruger park zijn er best leuke lodges met goede, redelijke prijzen, waar het wild in “de tuin” lopen…